Jump to content
Sign in to follow this  
Duronator

Kjøpe bærbar

Recommended Posts

Latituden er jo "mest" bærbar av de to. Hva skal du bruke den til? Hvor gammel er maskinen? Hvilken oppløsning er det på skjermen?

Tror jeg ville prøvd å prutet den ned til 7.000 kr og kjøpt noe extra RAM for den tusenlappen jeg sparte. :yes:

Det jeg skal bruke den til er programmering + at vi har trådløst nettverk og en pc-klasse på skolen. Jeg bruker til daglig Linux & FreeBSD, så det bli nok det jeg skal ha inn på den. Derfor er heller ikke hastighet så viktig, iom. at jeg ikke spiller, og at *NIX krever veldig lite av maskinen.

Men dere sier det er dyrt... Hva slags pc bør jeg klare å få tak i for den prisen? Eller hva er dell-maskinen egentlig verdt?

Har aldri kjøpt bærbar før, så har egentlig null peiling på priser. Takk for svarene forresten. :)

Fant forresten en annen en:

http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Hvordan er denne?

Hvis du ikke krever en altfor kraftig maskin, så kan kanskje ukens tilbud hos www.pasdata.no være et greit kjøp. 7.995 kr

Og 256 MB extra ram koster bare rundt 400 kr.

Du kan heller se på helt ny bærbare pc'er vist du har tenkt å kjøpe en til rundt 8000kr

Vis ikke ytelse gjør noe kan du til og med se på billig pc'n til HP.

Acer pc'en hos PSData er jo veldig bra i forhold til prisen. Er bare litt bekymra for minnet, men er vel kanskje ikke så mye for det. Dessuten hadde jo DVD spiller vært fin, men jeg overlever jo uten for å si det sånn.

Takk for hjelp :)

Jeg vet ikke hva du vil bruke på pc-en de beste "tilbudene" jeg fant var HP-maskinene 8000 uten cd-brenner og 10000-12000 med. Eller pc-max sine tilbud på bærbare maskiner der begynner de på 8000 (732 green. sistnevnte har bedre hovedkort ,hardisk og 1 usb mer en hp(5244) sin. Ps: jeg valgte den fra pcmax og betalte 11 000 så mitt syn kan være farget av det.

ps2: dette har jeg å si om mitt kjøp :woot::woot::woot::D