Gå til innhold

Hvordan lagre/oppbevare Tørris?


xkire

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer og kjøpe tørris. Men er ikke sikker på hvordan den skal oppbevares for og holdes i fast form. Jeg har lest på wikipedia at den kan eksplodere under feil oppbevaring pga trykk...

 

Noen som vet hvordan den skal lagres?? I fryser eller ikke?

 

mvh Kire :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE ha det i noe som er tett ihvertfall, det ender i eksplosjon.

i f.eks en fryser vil trykket slippe greit ut gjennom lokket, så det går nok greit.

anbefaller at du har en isolerende boks i fryseren, både for at tørrisen skal holde seg kald enda lengre og for at alt rundt ikke skal bli virkelig dypfryst.

 

hvis du har mye bør du tenke på at det er en gass vi ikke kan puste i, så å ha mengder med tørris i en kjeller uten lufting er ikke å anbefalle.

gassen tørris gir ut synker nedover.

uansett hva du gjør, så blir den borte etterhvert, men fryser er kanskje det beste for å oppbevare det en stund.

 

vær litt forsiktig med å håndtere det med hendene også, jeg har fått frostskader av tørris tidligere. det er unødvendig å få...

hva skal du med tørris?

 

velkommen til forumet forresten :fun:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ok takk :D Men en fryser som ikke åpnes veldig ofte går det bra? Den er ikke veldig full så den blir mye plass til gass isåfall, hehe.

 

Jeg skal bruke den til normale eksperimentere, som og få det til og ryke litt og teste med litt såpe og sånt :p Blir ikke ANFO med det første, iallefall ikke før jeg er litt bedre kjent med tørris

 

 

Kire

Endret av xkire
Lenke til kommentar

når det blir litt trykk i fryseren vil den åpne seg så vidt, og trykket/gassen kommer ut, antagelig er ikke dette noe du vil merke i det hele tatt.

 

ett tips til en litt artig sak du kan teste, når du har hatt tørrisen i fryseren en uke eller noe, blås en såpeboble ned i fryseren og se hva som skjer(ikke veldig fancy men) :p

 

husk, plast-flasker i norge er tykkere enn de i USA, og sprenger dermed ikke like lett. har vært borti flasker som ikke sprenger, vær FORSIKTIG med slikt også.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
når det blir litt trykk i fryseren vil den åpne seg så vidt, og trykket/gassen kommer ut, antagelig er ikke dette noe du vil merke i det hele tatt.

 

ett tips til en litt artig sak du kan teste, når du har hatt tørrisen i fryseren en uke eller noe, blås en såpeboble ned i fryseren og se hva som skjer(ikke veldig fancy men) :p

 

husk, plast-flasker i norge er tykkere enn de i USA, og sprenger dermed ikke like lett. har vært borti flasker som ikke sprenger, vær FORSIKTIG med slikt også.

 

First Price brusflaker er tynne, kanskje ikke like tynne som de amerikanske, men hverfall betydelig tynnere enn de vanlige norske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...