Gå til innhold

nye telefoner med android OS, fulltastatur og touchskjerm


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter å bytte telefon i løpet av vinter/våren 2010 og har funnet ut jeg vil ha:

1. Android OS

2. Fulltastatur(qwerty foretrekkbart 5 linjers)

3. berøringsskjerm

4. Norsk tastatur og OS

 

tenker på touch & slide mobil slik som LG GW620

lurer da på om noen her vet om det er flere slike på markedet nå eller som er ventet i løpet av dette halvåret da jeg er skeptisk til LG telefoner etter dårlig erfaring med tidligere mobiler fra LG

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det finnes noen annen telefon for øyeblikket som oppfyller alle kravene dine.

 

Det nærmeste du kommer er slik jeg ser det Motorola Droid, eller Nokia N900. Motorolaen mangler norsk tastatur og OS, mens Nokiaen kjører Maemo istedenfor Android.

 

En telefon med hele pakka bør ikke ligge så langt inn i fremtiden. Spørsmålet er om du ønsker en mobil nå, eller er villig til å vente. :-)

Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det; er ikke norsk reklamasjonsrett fra expansys.no, er fransk.

nja, når de opererer med .no domene så kan det best sies å være i gråsonen, og ikke går det greit frem av siden at den ikke går på det.

men jeg tror nok det hadde blitt det såre slitt å få det til.

pixmania er vel og fransk, men de har vel sånn ca rettet seg etter norsk forbrukerkjøpslov?

uansett så tviler jeg på at det blir kjøp derfra.

Lenke til kommentar

Jeg leter stort sett etter akkurat det samme, men er litt usikker på om jeg trenger å ha Android, og kanskje kan leve med windows mobile i stedet. Har ingen befatning med noen av de, men etter en tur på Telebutikken fikk jeg bare klar beskjed om at windows mobile var mye dårligere og at Android var tingen. Problemet er at jeg ikke vet om forskjellen har noen stor betydning for meg og er jeg åpen for windows mobile så er det jo en god del flere alternativ. Noen som har en formening om operativsystemet bør ha en avgjørende betydning? De viktigste tingene for meg er godt kamera, videolys, sms og mms, musikkspiller, videospiller og ikke minst kalender med kommende avtaler på startskjermen.

 

Ellers så ser Motorolas backflip genial ut, men på telebutikken sa de at de tviler på at den kommer til Norge og at service vil bli vanskelig da Motorola har lagt ned alle sine avdelinger i Norden. Men kanskje de planlegger endringer på dette?!

Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det; er ikke norsk reklamasjonsrett fra expansys.no, er fransk.

nja, når de opererer med .no domene så kan det best sies å være i gråsonen, og ikke går det greit frem av siden at den ikke går på det.

 

Direkte sitat fra terms and conditions:

 

http://www.expansys.no/terms.aspx

 

"The Customers who make purchases via the websites owned by eXpansys are informed that he or she is buying in France and that he or she is subject to French Law."

 

Det er med andre ord ganske klart.

Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det; er ikke norsk reklamasjonsrett fra expansys.no, er fransk.

nja, når de opererer med .no domene så kan det best sies å være i gråsonen, og ikke går det greit frem av siden at den ikke går på det.

 

Direkte sitat fra terms and conditions:

 

http://www.expansys.no/terms.aspx

 

"The Customers who make purchases via the websites owned by eXpansys are informed that he or she is buying in France and that he or she is subject to French Law."

 

Det er med andre ord ganske klart.

det er ganske klart når du leter etter det ja. det er jeg enig i.

 

jeg vet ikke om du blir informert om det samme når du registrerer deg for kjøp/skal bestille vare.

 

men jeg vet helt sikkert at jeg har ikke tenkt å bestille fra dem.

 

når du ser at siden har navnet sitt over det norske flagget og de har norsk adresse så gir det inntrykk av at dette er "norskt" og dermed retter seg etter Norsk lov spør du meg.

men men...

Lenke til kommentar
har nå mailet expansys og spurt dem om de følger norsk forbrukerkjøpslov, så får vi vente og se hva de svarer

og svaret var:

Hej ****,

 

Vi följer de europeiska direktiven.

 

Tex, du har 14 dagars öppetköp och 1 års garanti.

 

 

Med vänliga hälsningar, Best regards,

 

 

M*******,

 

eXpansys Norway Customer Care

så da blir det iallfafall ikke handel derfra

Lenke til kommentar
Men hva skal du bruke telefonen til?

 

Jeg tror nok at du burde vurdere Nokia N900 og HTC Touch Pro 2.

har tenkt til å bruke den til det meste vis jeg får den upp an runing, tekstbehandling, surfing, mulig bil/tur GPS, spilling hvis jeg klarer å få tak i gamle porta spill, se på filmsnutter, kanskje kunne kjøre remote desktop til serveren min vis jeg får det til + + +

 

n900 til nokia har helt feil tastatur for meg. HTC TP2 liker jeg veldig godt, er negativ til WinMob 6.1(6.5upgrade?), er derfor jeg spør her som jeg gjør...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme behov som deg. Jeg venter på Droid/Milestone og Google Nexus Two. Med vente mener jeg at de kommer til Norge. Gudene vet når det skjer. Nexus Two skulle etter ryktene lanseres 15. februar på en messe i Barcelona den ble ikke engang nevt. Men hvis det kommer noe annet så er jeg åpen for andre forslag. Si ifra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...