Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Isdn eller Nettverk?


Anbefalte innlegg

Halla! jeg har en "telefonplugg" i veggen på rommet (i militæret)

Det jeg lurte på er hvordan kan jeg finne ut om det er en ISDN kontakt eller om det er nettverks kontakt, eller kan det være noe helt annet?

tp kabelen min passer inn. Har ikke tørt å koble den til nettverkskortet.

Vil ikke nettverkskortet blir facka om det er ISDN kontakt?

 

pls help me!! jeg savner å ha internet på kvelden!! snufs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du orge deg eit multimeter?

Mål spenninga.

analog: 40-50v (80-100v når det ringer) bare på 1 par

ISDN (rund om 90-100v konstant)

Ethernet: har ikkje testa.

 

ehhh...tror ikke det...del de summene på 10 så er vi kansje nermere...(uten at jeg vet akkurat hvor mye strøm som går gjennom kablene, men er vertfall mindre en det du sier)

Lenke til kommentar
Kan du orge deg eit multimeter?

Mål spenninga.

analog: 40-50v (80-100v når det ringer) bare på 1 par

ISDN (rund om 90-100v konstant)

Ethernet: har ikkje testa.

 

ehhh...tror ikke det...del de summene på 10 så er vi kansje nermere...(uten at jeg vet akkurat hvor mye strøm som går gjennom kablene, men er vertfall mindre en det du sier)

 

syntes det hørtes mye ut, men er nok ikke mye strøm i kablene....(håper jeg for da svir det godt)

Lenke til kommentar

ehhh...tror ikke det...del de summene på 10 så er vi kansje nermere...(uten at jeg vet akkurat hvor mye strøm som går gjennom kablene, men er vertfall mindre en det du sier)

 

 

Det er ingen som snakker om strøm her. Men derimot spenning! :evil:

Og ja, spenningene som Mr.Elendig nevner er riktige. (du kan jo prøve å ta på lederene (kobberet) på en vanlig telefonledning når telefonen ringer....)

Forresten så ligger spenningen på ethernet mellom 13 og 26 volt.

Lenke til kommentar
Det er ingen som snakker om strøm her. Men derimot spenning! :evil:

Du vet godt hva jeg mente, et lite tips; legg fra deg den strøm/spenning klaginga. Folk blir lei av den :grumpy:

Og ja, spenningene som Mr.Elendig nevner er riktige. (du kan jo prøve å ta på lederene (kobberet) på en vanlig telefonledning når telefonen ringer....)

Forresten så ligger spenningen på ethernet mellom 13 og 26 volt.

 

Har vansklig for å tro at spenningene er så høye, men skal sjekke selv når jeg kommer hjem. (og ja, jeg har faktisk sitti og tatt på en kontakt på en isdn-kabel mens den var plugga inn i andre enden, merklig at jeg ikke merka noe da jeg må ha berørt flere ledere haugevis av ganger :shrug: )

Lenke til kommentar

ehhh...tror ikke det...del de summene på 10 så er vi kansje nermere...(uten at jeg vet akkurat hvor mye strøm som går gjennom kablene, men er vertfall mindre en det du sier)

 

 

Det er ingen som snakker om strøm her. Men derimot spenning! :evil:

Og ja, spenningene som Mr.Elendig nevner er riktige. (du kan jo prøve å ta på lederene (kobberet) på en vanlig telefonledning når telefonen ringer....)

Forresten så ligger spenningen på ethernet mellom 13 og 26 volt.

 

hmm, tok på en tp kabel som stod i en pc ( i enden på kobberet), det kiler.... :D

 

når det gjeler strøm, hvis man føler noe så må det jo være strøm i lederen......men det er jo ikke akkurat så mye at et gjør noe :D

Lenke til kommentar
Kan du orge deg eit multimeter?

Mål spenninga.  

analog: 40-50v (80-100v når det ringer) bare på 1 par

ISDN (rund om 90-100v konstant)

Ethernet: har ikkje testa.

 

Vel å merke Mr.Elendig :

96 - 110 V DC før ISDN boksen (fra telefonsentralen).

Du kommer deg ikke på nett med et ISDN kort ved å plugge det inn foran ISDN boksen. Ut fra ISDN boksen (S-Buss eller direkte tilkopling) er spenningen mye lavere (der du kopler til ISDN kortet og ISDN telefoner)

 

ISDN = 96 - 110 V DC konstant.

Spenningen kommer ann på hvordan type telefonsentral du ligger under og avstanden fra deg til telefonsentralen.

PSTN (analog) = 56 V DC eller 90 - 100 V AC når det ringer.

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Spenningen på analog.tlf vart senk for nokre år siden.

På på SL frå pax ligger ofte spenningen på ca 48V og ringespenningen på ca 80V.

 

Når det gjelder isdn u grensesnitt så har du rett i at spenningen ofte ligg på ca 110V (begynner å verte lit rusten. Har gåt alt for mykje på bygg dei site 2 åra.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...