Gå til innhold

Bærbar - lett gaming, HD avspilling (Multicom vs. Acer vs. ASUS)


cockpit

Anbefalte innlegg

Hei,

driver og kikker på bærbare og trenger tips. Vurderer sterkt en kraftig bærbar, framfor en selvbygd stasjonær (latskap lenge leve).

 

Skal brukes til avspilling av HD-materiale, litt spilling (Dragon Age, Warhammer Online) og ellers vanlig kontorbruk. Ettersom den oftest skal stå stasjonært, så trenger jeg ikke større enn en 15" maskin.

 

Budsjett: ca 10 000,-

 

PCen skal kobles opp til en Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD (1920 x 1080 Full-HD) flatskjerm, for avspilling av HD-filmer og surfing (YouTube, NRK-nett TV osv).

 

Det hadde vært kjekt om den kunne kobles til 2 skjermer samtidig (en 20" LCD-skjerm sammen med 40" flatskjermen :p )

 

Har foreløpig disse bærbare i kikkerten:

 

Multicom Compal NBLB2

 

ACER Aspire 5942G (er jo svært billig hos Lefdal nå, se link)

 

ASUS X77JA

 

Hva kan dere anbefale av disse, eventuelt noe som yter enda litt bedre til gaming (men innenfor 10 - 11K i pris)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akuratt de samme som jeg ser på. Lener meg mot ASUS X77JA fordi den har 17" og et bedre grafikk kort.

 

Liker ikke den lave oppløsningen på NBLB2 og gidder ikke betale 800 for bedre.

 

Det som irriterer meg mest er at alle tre modellene har VGA som sekundærkontakt for skjermtilkobling. Jeg skulle veldig gjerne sett at det var DVI, i tillegg til HDMI (som på den mye dyrere Multicom Kunshan W860).

 

Asus'en har et ATI Mobility Radeon HD 5730, vs. HD 5650 på NBLB2 maskinen. Er det stor forskjell på disse grafikkortene?

Lenke til kommentar
Akuratt de samme som jeg ser på. Lener meg mot ASUS X77JA fordi den har 17" og et bedre grafikk kort.

 

Liker ikke den lave oppløsningen på NBLB2 og gidder ikke betale 800 for bedre.

 

Det som irriterer meg mest er at alle tre modellene har VGA som sekundærkontakt for skjermtilkobling. Jeg skulle veldig gjerne sett at det var DVI, i tillegg til HDMI (som på den mye dyrere Multicom Kunshan W860).

 

Asus'en har et ATI Mobility Radeon HD 5730, vs. HD 5650 på NBLB2 maskinen. Er det stor forskjell på disse grafikkortene?

 

Nei, ikke rare forskjellen. 5730 er marginalt bedre, blir som et litt høyere klokket HD 5650.

Lenke til kommentar
Akuratt de samme som jeg ser på. Lener meg mot ASUS X77JA fordi den har 17" og et bedre grafikk kort.

 

Liker ikke den lave oppløsningen på NBLB2 og gidder ikke betale 800 for bedre.

 

Det som irriterer meg mest er at alle tre modellene har VGA som sekundærkontakt for skjermtilkobling. Jeg skulle veldig gjerne sett at det var DVI, i tillegg til HDMI (som på den mye dyrere Multicom Kunshan W860).

 

Asus'en har et ATI Mobility Radeon HD 5730, vs. HD 5650 på NBLB2 maskinen. Er det stor forskjell på disse grafikkortene?

 

Nei, ikke rare forskjellen. 5730 er marginalt bedre, blir som et litt høyere klokket HD 5650.

 

Ok. Litt OT, men lurer på om grafikkvaliteten degraderes i noen grad dersom man setter maskinen i en dock (og deretter koblet til en ekstern skjerm)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...