Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motortrøbbel bmw 525ia 24v


Effectiv

Anbefalte innlegg

Hei :p

Etter oppfordringer fra diverse mennesker om å rense luftmassemåler med startgass gjorde jeg dette og ventet til det tørket og så monterte jeg alt. Startet motor og det sa rett og slett bare poff/smell og det kom masse røyk ut fra innsug/luftfilter.. Motor døde og når jeg starter den nå så går den på 250-400 rpm og det kommer av og til små smell fra innsug og den dør igjen. Hva har jeg tatt knekken på? Luftmassemåler? Pakninger til innsuget kanskje? Virker som den sliter med luft/bensinblanding osv. Håper noen har vært like dum som meg og gjort dette før og har noen ideer for hva som kan være gale :D

 

MVh Julian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, hvem fortalte deg at du skulle rense massemåleren med startgass?

 

Ta ut massemåleren og se om alle trådene er hele, og sjekk om alle slanger mot innsug sitter som de skal. Høres nesten ut som du har tatt trådene i massemåleren eller blåst av en slange. Startgass som smeller tilbake gjennom innsug gir litt trykk.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt tilbakestående. Jeg demonterte såklart lmm, og rengjorde og lot det tørke.. Så monterte jeg det sammen igjen og startet motor. Men fant problemet. Var en slange under innsuget som hadde hoppet av. Aner ikke hva den var til men men. Går iallefall som normalt igjen nå, med ren og fin lmm ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...