Gå til innhold

Kjøp av nye deler til HTPC


Anbefalte innlegg

Ok, så jeg trenger og oppdatere innmaten i min nåværende htpc og sliter litt med og velge deler.

Hadde ikke tenkt og legge noe særlig mere enn 4-5000 inn i delene da det ikke er allverdens den brukes til.

 

Her synes hvertfall jeg at jeg får det meste av det jeg trenger til mitt bruk, som for det meste kun er film, men dog noe spilling, men aldri noe mere kraftig en Hon.

Det jeg har kommet fram til hittil er:

 

Cpu: INTEL CORE 2 DUO E8500 3.16GHZ SKT775 FSB1333 6MB

HDD: SAMSUNG F1 1TB 3.5" SATA2 7200RPM 32MB

RAM: OCZ TECH OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT

GFX: ASUS Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "CuCore", 2xDVI-I, native-HDMI, HDCP

 

Står nå litt i tvil på hvordan hovedkort jeg skal velge. Er mye forskjellig av meninger og annbefalinger, men lurer på om det er noen som vet om noe som burde passe fint til dette oppsettet.

 

Har aldri kjørt et GFX med en egen HDMI output, men anntar at dette vil virke akkuratt som det jeg har i dag gjør med en dvi-hdmi plugg?

 

Takker for alle svar :)

Endret av ProZac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe en avdanket 775 basert CPU til 1 300 - 1 500 kr og DDR2 minne.

 

Personlig ville jeg heller valgt noe ala dette.

1. Hovedkort: Gigabyte GA-770TA-UD3, ca 750,- kr

2. CPU: AMD Athlon II X4 630, ca kr 850,-

3. Minne: Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB, ca 800,- kr.

 

Harddisk og GPU er OK valg, dvs du bør velge F3 versjon av Samsung harddisk.

 

Pris blir da ca 4 200 - 4 300 kr. Du kan fint spare noen hundrelapper på CPU og hovedkort om ønskelig, men jeg vurderer dette som generelt gode valg. Selv om du sparer de kronene vil spill på en FullHD TV fungere bra. Jeg har oppsett med noe svakere GPU og litt bedre CPU, og spiller fint de fleste spill på relativt høye settings. Intet på bare medium.

 

Er bare Intel aktuelt bør du se på et i3-530/H55 oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...