Gå til innhold

Ønsker god gaming- anbefal spill.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker rett og slett å bli anbefalt spill jeg(og alle), burde spille. Ønsker gjerne god historie, egenartet grafikk eller bare spill med kul atmosfære.

 

Type spill jeg liker; Morrowind, Mirror's Edge, Fallout 3, Borderlands og KOTOR.

Noen anbefalinger til spill som er nogenlunde like?

Har 5970 grafikkort, så alle spill går bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Skal teste Dragon Age: Origins med en gang! :D

Torchlight har jeg såvidt prøvd, men hadde så mange spill å fare med at det ble lagt vekk. Skal absolutt spille igjennom det og, så fort som mulig! Titan Quest har jeg ikke prøvd, så føyer det på listen over;

"Spill som må rundes innen 2010"

Lenke til kommentar

Hvis du er åpen for litt eldre spill, så er anbefalingene til de to over noen av de største klassikerne innne rollespill som har veldig gode historier og god stemning. I tillegg har du Planescape Torment. Du kan også få tak i en widescreen-mod til Boiwares spill (Planescape og BG-serien, og sannsyligvis Icewind Dale) som oppdaterer grafikken. Da er ikke gammel grafikk noe argument mot disse lenger.

 

Gode gamle System Shock 2 og Deus Ex (men hold deg langt unna 2'ern) er også veldig bra, men de blir kanskje for gamle og utdaterte på grafikken.

Lenke til kommentar

Har faktisk spilt igjennom Invisible Wars, og synes det var veldig bra. Så vil nok prøve Deus Ex og :D

 

BG serien virker artig nok, men synes det er knotete menysystem. Når det gjelder Fallout har jeg spilt dem. IWD og Planescape torment skal jeg dog prøve :) Takk for gode tips!

 

Oblivion har jeg spilt igjennom en gang (Mer en nok), og Final Fantasy har jeg bare spilt igjennom IX, men det var veldig bra. Får se.

Lenke til kommentar

Er ikke det lekket ut på nettet alt da? Mass Effect 2 mener jeg.

 

Vil støtte anbefalningene om Diablo 2. Sacred er også veldig bra, men likte ikke Sacred 2 så godt. Mulig jeg bare må prøve det igjen.

 

Torchlight er helt greit, men ikke noe å rope hurra over. Titan Quest likte jeg bedre. Problemet med Torchlight er at det er alt for få skills du kan velge mellom. Jeg greide meg helt fint med kun 1 skill til rangern min (vanquisher?), og den var ikke spesielt spennende heller. Resten er passives, som jeg i dag fant ut av er felles for alle 3 klassene. Med andre ord er det 4 tror jeg forskjellige skills man kan velge mellom. Og selv om du kan lvle til 100 kan man lett slå siste boss i lvl 30ish. Etter det låses opp en uendelig dungeon. Så hvis man liker dungeon crawling er det i grunn et veldig bra spill. Bare litt for få valgmuligheter for min smak.

 

Ellers er det jo Final Fantasy også. Likte selv veldig godt IX, men er vel nesten større fan av X. Og ja jeg likre både X og IX bedre enn VII, men det er vel fordi jeg spilte både IX og X før VII. FF VIII likte jeg ikke i det hele tatt. Mulig jeg må prøve det igjen nå da, er mange år siden sist, så mulig jeg setter bedre pris på det nå. Men både VII og X er å annbefale. Likte ikke så godt X-2 da det ble litt kort og for tynn historie. XII er i grunn ganske bra, men fikk aldri rundet det.

 

Ehm... vet jeg har glemt noen. Ja jeg kommer jo ikke på de nå da. Skal poste igjen hvis jeg kommer på de.

 

Men om du ikke har spilt Mass Effect, så gjør det asap, så er du klar for Mass Effect 2 ;)

Lenke til kommentar
PORTAL. Caps lock er ikkje tilstrekkeleg for å vise kor bra portal er. Eit spel ALLE bør spele.

 

 

NEI!!! Portal er veldig veldig kort spill, ikke verdt pengene Clicky

 

og nei, det er ikke bare jeg som mener det, men portal er et ganske nyskapende or morsomt spill. The orange box koster bittelitt mer og da blir plutselig Portal et godt ekstraspill i en pakke som settes høyt kvalitetsmessig. Sjekk prisene på steam og, kan hende de er billigere.

 

NB: du trenger steam for disse

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Du meinar at ein hundrings er FOR MYKJE for portal som har ein revolusjonerande vri på gameplayet? Det er det artigaste spelet eg nokon gong har spelt. Hadde det vore lenger hadde det øydelagt opplevelsa. Portal er eit spel for tenkande personar, som forstår den mørke humoren, og vil gi hjerna litt trim.

 

Eg hadde med glede betalt 400 kr for portal. Du ser kor mykje folk kan ta for My littlest pet shop og liknande dritspel. Portal er 10x betre, men til ein femdel av prisen.

Lenke til kommentar
Du meinar at ein hundrings er FOR MYKJE for portal som har ein revolusjonerande vri på gameplayet? Det er det artigaste spelet eg nokon gong har spelt. Hadde det vore lenger hadde det øydelagt opplevelsa. Portal er eit spel for tenkande personar, som forstår den mørke humoren, og vil gi hjerna litt trim.

 

Eg hadde med glede betalt 400 kr for portal. Du ser kor mykje folk kan ta for My littlest pet shop og liknande dritspel. Portal er 10x betre, men til ein femdel av prisen.

 

 

Revolusjonerende vri på gameplayet sier ikke noe om kvaliteten. Er enig i at det er innovativt og morsomt, og ja er full klar over og nyter den mørke humoren og hjernetrimmen. Jeg har spilt igjennom Portal to ganger til nå, jeg begynte på en tredje men... oj, jeg husker hvordan jeg løste de 19 banene, hvorav de første 13 eller i nærheten av det er med bare 1 teleportør? Så det er litt kjipt når man husker et helt spill utenatt :thumbdown: hvis du skjønner hvor jeg skal med dette. Som en del av The orange box pakken synes jeg det blir et fint og varierende tilskudd som kan anbefales til alle. Jeg anbefaler han gjerne og prøve det, men (stort men) han får mye mer verdi av the orange box og vil sitte igjenn med en følelse av å ha fått valuta for pengene (noe jeg ikke fikk av Portal alene). Dette er da min personlige mening.

 

 

 

Trådstarter burde prøve Dragon Age: Origins (Anmeldelse), et spill jeg hadde liten kunnskap og forventninger til men er kjempeglad jeg kjøpte. Er et rollespill med fantastisk dialog og medhjelperne har utrolige personaliteter. Anbefales på det sterkeste :)

 

 

edit: skrivefeil

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
25/01-2010 : 22:39']Hvordan kan du anbefale et spill som ikke er ute enda?

mass effekt 2 kom ut for noen dager siden

 

Hadde release 26 januar, så når Gunpig posta (25 januar) var det ikke ute enda, ikke offisielt iallefall

Endret av Dimas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...