Gå til innhold

reinstallere dataen min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boot fra CD og velg formater. Da sletter du alt av gamle filer.

 

Forresten: Umulig og umulig.. Noen klarer vel alltids å gjenoprette filene.

 

hvordan kan de det da :p ?

 

OS reinstall sletter alt, men du kan skaffe tilbake mye om du vil. Men hva vil du egneltig?

 

Hva er det for noe ? (OS reinstall)

 

vil egentlig bare ha en så ren som mulig data :)

Lenke til kommentar
Hva er det for noe ? (OS reinstall)

 

Det er reinstallering av oset du har. (windows,linux,os x mm)

 

Det er vanligvis nok med å reinstallere.

 

Du må først sette cd/dvd til å starte først om du ikke alt har gjort det, dette gjøres i bios.

 

How to Format and Reinstall Windows xp

 

Endret av arjato
Lenke til kommentar
Hva er det for noe ? (OS reinstall)

 

Det er reinstallering av oset du har. (windows,linux,os x mm)

 

Det er vanligvis nok med å reinstallere.

 

Du må først sette cd/dvd til å starte først om du ikke alt har gjort det, dette gjøres i bios.

 

How to Format and Reinstall Windows xp

 

 

Danke schön mein freund :D

Lenke til kommentar

Det er riktig som johome sier: GetDataBack kan gjennopprette filer som er slettet og det finnes flere. GetDataBack har jeg selv og har brukt det selv til å gjennopprette tapt data.

 

Og ja, programmet er fult istand til å gjennopprette slettede dokumenter, bilder, musikk o.s.v, selv etter en fullstendig reinstall.

 

Skal du slette filene helt må du nok bruke programmer som f.eks. Kill Disk som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er riktig som johome sier: GetDataBack kan gjennopprette filer som er slettet og det finnes flere. GetDataBack har jeg selv og har brukt det selv til å gjennopprette tapt data.

 

Og ja, programmet er fult istand til å gjennopprette slettede dokumenter, bilder, musikk o.s.v, selv etter en fullstendig reinstall.

 

Skal du slette filene helt må du nok bruke programmer som f.eks. Kill Disk som nevnt ovenfor.

 

Gjelder det nettsider jeg og har vært på og passord jeg har brukt der eller andre steder ?

Lenke til kommentar

Hvis du er veldig bekymret for at noen skal greie å finne det du "ikke har noe å skjule" så kan du bruke programmer som f.eks http://www.jetico.com/wiping-bcwipe-total-wipe-out/

Da vil det ikke være mulig å finne spor igjen på pcen din.

Har selv testet dette, og så prøvd programmer som R-studio og GetDataBack og de fant ikke noe som helst.

 

Leser du her: https://www.nsm.stat.no/Arbeidsomrader/Info.../Sletteverktoy/

Så finnes det noen verktøy som faktisk kan slette alt 100% sikkert. Tror BCWipe også ville blitt godkjent til dette om de hadde fokus på Norge.

 

Skal du være helt 1000% sikker at man ALDRI får funnet noe igjen du kan da bruke en slik: http://www.ibas.no/ontrack-eraser/degausser

Men da er disken ødelagt etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...