Gå til innhold

Bra studier å ta før politihøgskolen?


Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Mine planer for livet er politihøgskolen, men ikke før jeg er kanskje 22-23 år gammel.

 

Hvilke studier kan jeg satse på før den tid? Er 20 år nå og skal søke studie til neste år. Jeg tenker et-års studie, språk kanskje. Jeg vil gjerne ha noe som jeg kan få bruk for senere i en politi karriere der jeg gjerne klatrer aldri så lite i systemet. Jeg vurderer også UB opptaket i sommer ved FOS.

 

any ideas peeps? ;D

 

_____________

audio... .wait for it..... visuelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Hva med BSES istedenfor UB? Så får du kombinert befalsutdannelse med språkutdannelse i f.eks. arabisk eller russisk?

 

Ulempen er dog at utdanningen tar to år, og med to års plikttjeneste i etterkant er du oppe i totalt fire år.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Hmmm. Hva med BSES istedenfor UB? Så får du kombinert befalsutdannelse med språkutdannelse i f.eks. arabisk eller russisk?

 

Ulempen er dog at utdanningen tar to år, og med to års plikttjeneste i etterkant er du oppe i totalt fire år.

 

 

Hmm ja nei, tror ikke det skjer i grunn for min del. Jeg tenker kanskje å ta et år "fri" fra militæret neste år, studere noe just for fun som jeg og kan få bruk for senere, for å så dra tilbake til milten om jeg føler for det.

 

I all hovedsak tenkte jeg på års studier jeg kan ta i bergen helst (på uib kanskje?).

 

Takker uansett for svar og et alternativ som ikke er helt dumt.

Lenke til kommentar

Ikke ta noe fordi du tror det vil telle positivt til skolen, ta det fordi du interesserer deg for faget. På skolen har vi alt fra folk som har forsvarsbakgrunn til økonomer og jurister, kunsthistorikere og ingeniører. Det betyr ikke noe som helst hva du studerer i forkant, det som betyr noe hvem du er :) lykke til!

Lenke til kommentar
Ikke ta noe fordi du tror det vil telle positivt til skolen, ta det fordi du interesserer deg for faget. På skolen har vi alt fra folk som har forsvarsbakgrunn til økonomer og jurister, kunsthistorikere og ingeniører. Det betyr ikke noe som helst hva du studerer i forkant, det som betyr noe hvem du er :) lykke til!

 

 

forstår hva du sier.. men jeg går under den katogorien at jeg rett og slett ikke har peiling på hva jeg skal gjøre. vil i grunn studere noe "bare for å studere". komme inn i studentmiljøet, flytte ut fra gutterommet, så tenkte bare på litt forskjellige forslag til hva som kunne vært good. men jeg ser poenget ditt, absolutt!

Lenke til kommentar

Hvis du bare "vil studere", anbefaler jeg å ta årsstudium i enten realfag eller samfunnsvitenskapelige fag ved et universitet. Da finner du ut hva som interesserer deg, og kan bygge på til en bachelor senere (om du finner ut at politi kanskje ikke er noe for deg, eller du ikke kommer inn så fort du ønsker, er det ikke dumt med en bachelor i bakhånd).

Hva gjelder "studentmiljøet" anbefaler jeg NTNU/Trondheim på det aller, aller, aller varmeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...