Gå til innhold

[Løst]Noen som vet oppskriften på Taiyaki ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva oppskfiten på "Taiyaki"? Har lyst å prøve å lage det en gang, men finner ikke oppskriften på nettet. Kanskje det er jeg som ikke leter på de rette plassene ;s

Noen som vet om oppskrifta elr? ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nice!

Her fant jeg en Taiyaky-stekeform, men finns det noen steder man kan få det billigere?

Edit: Her fant jeg det billigere, pluss en youtube-video.

Edit2: Vil en slik Taiyaki-form fungere greit på slike kokeplater som vi har? Gass er noe vi bruker mest på hytter i øde strøk hvor det ikke er strøm :p

Endret av ;P
Skrevet

Har prøvd og lage taiyaki et par ganger etter oppskriften som SirAmp posta, den funker fint. Eneste problemet er at jeg ikke har en taiyaki-ki så jeg har prøvd og steike det i stekefolie i ei steikepanne, funker ok så lenge man snur ofte og bruker svak varme og snur ofte:p Men blir ikke helt som det skal like vel så skal bestille meg en taiyaki form snart, har bare så mye anna og bruke penger på for tida:p

Prøvde også og lage anko etter denna oppskrifta.

Syns det var litt spesiell smak de første bitene men synes det smaker veldig godt

Skrevet (endret)

Kult, takk :)

Men hvordan blir det når man har sjokolade inni? Hvordan lager man de da? På samme måte som bønnerne elr? :)

Endret av Sacho_chan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...