Gå til innhold

Ny mobil-Videreføre netcom?


Anbefalte innlegg

Jeg har spurt før uten noe klart svar....Jeg prøver igjen.Min far har et Netcom Talk abonnent som han opprettet for 1,5 måneder siden.Han kjøpte da en Nokia 6610.Nå vil jeg kjøpe en Motorola T720i.Den koster 949kr på tilbud hos elkjøp.Prisen forutsetter videreføring eller nytegning av Netcom Talk.

 

Spørsmålet blir da:Kan han kjøpe denne T720i på sitt abonnent til den prisen?Eller er det for tidlig?Kan jo bare si at han trenger en mobil til? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta ei ny bindingstid på eit netcom abo, må det vere mindre enn 1 mnd igjen av bindingstida (altså 11 mnd må ha gått). så det er ikkje mulig å ta ei ny binding på faren din sitt abo før om 9 1/2 mnd.

 

Einaste alternativ er å teinke eit nytt abo for å kjøpe den telefonen til den prisen hjå elkjøp.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han jeg snakket med på Mobilshop i går, mente at det ikke var noe problem å videreføre men ? Tegna to abb på samme tid, et businesstalk og et smalltalk. Gikk ikke å videreføre business, men smalltalken gikk sa han. Ble forøvrig ikke noe salg, siden jeg fant mobilen 500 kroner billigere på telebutikken

Lenke til kommentar

Hei!

Eg har opplevd noko liknande med Telenor.Eg har eit Telenor abbonement som eg bindet i 18 månader for å få kjøpt meg ein subsiert mobiltelefon.Dette var i februar og mobiltelefonen vart sjelt i april.Det vil seie at det da var 16 månader igjenn av bindinga.Og da må eg kjøpe ein mobiltelefon til "ordinær pris".Sjølv om det i reklamen til ein del mobilkjeder står at prisane gjelder vidreføring av abbonement får eg ikkje vidareført ei binding.

Lenke til kommentar
Har smalltalk uten bindingstid. Hvis jeg skal videreføre det nå og så kjøpe mobil om noen måneder, må jeg vente da elleve måneder?

 

Du viderefører abb. når du kjøper ny tlf og får en ny bindingstid. Selv om bindingstiden går ut, så har du abb. ditt til bruk. Men da når du kjøper deg en ny tlf (subsidert vel og merke) kan du videreføre det gamle abb. ditt over på den nye tlf så du slipper å tegne nytt abb.

Bindingstiden min gikk ut 10.6 og benytter det på samme måte som før. Bare uten bindingstid.

Er bindingstiden da på 12mnd så må du vente 11mnd før du kan videreføre abb. på nytt.

 

Litt innviklet forklaring, men den er vel forstålig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...