Gå til innhold

Forslag til stille (medie)PC


Anbefalte innlegg

Det står særdeles sørgelig til på hw fronten hos meg. Min steingamle(2004 modell) stasjonære PC med "AMD Athlon 64 Processor 3000+", "ATI Radeon 9600"og 512mb ram er ikke det man lenger kaller top moderne. Verre er det at det bare etter iherdig tweaking greier å spille av 720p film.

 

Siden maskinen helst står på 24/7 på soverommet så er stillegående et viktig element. Den må selvsagt også kunne spille av alt i HD. Utover det har jeg ikke noen andre krav en at den ikke bør være innfisert av microsoft og at jeg gjerne kunne trenger noen greie pchøytalere. (greie, vil altså bare si hakket over crappy høytalere) Et trådløst tastatur/mus hadde selvsagt ikke vært å forakte heller. men ikke noe krav. (!) ;)

 

Har sett litt på dette oppsettet: http://old.prisguide.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=26868

 

Men det virker som litt utdatterte anbefalinger, samt at min target price ligger under 4500-5000kr. Jo mer jeg sparer her (kravene mine er jo ikke skyhøye) jo mer kan jeg bruke på skjerm. Likevel er jeg skeptisk til atom prosessorer. (uten noen veldig god grunn) Så om du anbefaler en slik enhet har jeg lyst til å høre en begrunnelse.

 

Så er det noen som har noe forslag til hardware? (Før jeg brenner hele studielånet på helium og dykkerutstyr?)

 

På forhånd takk!

sptz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et forslag som uten problemer kan kjøre HD innhold og kan også brukes til surfing, kontorprogrammer, enkel bildebehandling osv. En allsidig maskin.

 

 

 

Hvis den er litt dyr i første omgang så kommer den på 4381,- inkl frakt hvis du venter med tastatur/mus og høytalere.

 

Når det kommer til støy så har jeg lagt ved en prosessorkjøler som vil være med å holde viftestøyen nede når du bruker pcen.

 

Hadde du tenkt å legge inn en Linux distro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...