Gå til innhold

Corsair vs geil


Anbefalte innlegg

jeg har bestilt nye pc deler 2.8 800 fsb p4 og msi neo fis2r fra psdata, de har bare geil ram der men har det ikke på lager så jeg har tenkt og kjøpe corsair 2 x 512MB DDR XMS3200 Low Latency = 1024MB hva er best av de eller Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9 . :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg fikk nettopp sine Geil-brikker til sin pc idag, og det var Golden Dragon brikker.Så de har nok kommet, snekker'n :wink:

Var ganske fete minnebrikker, spesielt innpakningen, men nok om det. Vi hadde noen problemer med brikkene, eller for å være helt ærlig kan det ha vært hovedkortet også, men vi hadde uansett store problemer med å boote. Men når vi endelig fikk bootet, så kom vi langt! Fikk klokket en del , men siden vi ikke fikk kjørt noen spesielle benchmarks så sier jeg ikke hvor langt :wink:

 

Corsair brikker har jeg selv, og jeg har hatt store problemer med de, spesielt klokkingen. Jeg klarer ikke engang å kjøre stabilt på 400ddr så jeg ligger litt under, men jeg tror dette gjelder spesielt meg. Har mange andre venner som trives godt med de og aldri hatt problemer med de, men uansett så synes jeg ikke de er verdt prisen.

 

Om dette ga deg noen råd vet ikke jeg, bare ytret min mening. Men hvis jeg skulle valgt idag så hadde jeg enten tatt Geil brikkene, eller TwinMOS w/winbond (som jeg også har bestilt :D )

 

Lykke til med ditt valg og jeg håper du blir fornøyd

Lenke til kommentar
En venn av meg fikk nettopp sine Geil-brikker til sin pc idag, og det var Golden Dragon brikker.Så de har nok kommet, snekker'n :wink:  

Var ganske fete minnebrikker, spesielt innpakningen, men nok om det. Vi hadde noen problemer med brikkene, eller for å være helt ærlig kan det ha vært hovedkortet også, men vi hadde uansett store problemer med å boote. Men når vi endelig fikk bootet, så kom vi langt! Fikk klokket en del , men siden vi ikke fikk kjørt noen spesielle benchmarks så sier jeg ikke hvor langt :wink:  

 

Corsair brikker har jeg selv, og jeg har hatt store problemer med de, spesielt klokkingen. Jeg klarer ikke engang å kjøre stabilt på 400ddr så jeg ligger litt under, men jeg tror dette gjelder spesielt meg. Har mange andre venner som trives godt med de og aldri hatt problemer med de, men uansett så synes jeg ikke de er verdt prisen.

 

Om dette ga deg noen råd vet ikke jeg, bare ytret min mening. Men hvis jeg skulle valgt idag så hadde jeg enten tatt Geil brikkene, eller TwinMOS w/winbond (som jeg også har bestilt :D )

 

Lykke til med ditt valg og jeg håper du blir fornøyd

 

Tør jeg spørre om hvem som har fått dem inn?

Lenke til kommentar

 

jeg har sikkert en hel bråte med skrive feil aldri påstatt det motsatte, jeg bare påstod at du er en tufs? Siden du vet at det er mye på forumet her hvorfor ikke si det? Istedenfor "SØK I DET ***** FORUMET! !" ?

 

Ikke noe verre enn det ;)

 

ps ikke tenkt å lage krig av dette, men jeg blir noe irritert når folk spør om hjelp også får de dritt slengt i tryne

 

-

 

Thorsan

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i Geil Golden Dragon? Tror det ikke før jeg får se det!

 

Jeg vet Hattelco (de selger ikke til sluttbruker) har fått de inn, måtte returnere min 512 GD pga. feil. Brikken hadde store problemer med å kjøre på 100/166Mhz. Problemer med post. 200+ Mhz gikk forbi post men XP nektet å installere.

 

Etter at XP var installert så ble brikkene testet igjen, samme problem på 166, 200+ gikk en stund men resulterte alltid i BS.

 

Regner med at det er unødvendig å si at brikken ikke fungerte helt etter forventningene, den er nå returnert, i vente på en ny brikke.

 

Inpakkinga er kul/flott og har en rå showoff faktor, men mangler i bunn og grunn beskyttelse mot statisk elektrisitet der den kommer "ubeskyttet" pakket inn i gull og fløyel...

 

Gang alle Mhz med 2 eller la vær, men la meg slippe noen kommentarer.

 

 

Svenn-Erik

Lenke til kommentar

men har sagt til folk at de må søke i forumet minst 1000 ganger..det hjelper bare ikke..adminene kan egentlig bare ta bort søkefunksjonen :-?

Du kan jo søke for dem, så poster du bare linken til det aktuelle spørsmålet. :wink:

Ja, og alle vet at søkemulighetene i forumet er pill råttent. Man må være Fetter Anton eller ha like mye flaks for å finne noe. Enten så får man en kryptisk feilmelding, eller så finner man intet. Norske tegn godtas ikke, man må f.eks. bruke *. Disse merkelige begrensningene kan man ikke vente at alle skal gjette selv.

 

Nei, høflighet lenge vare. Vis gjerne til at et lignende tema har vært oppe før, med en link eller med søkekriteriene (eller la være å svare).

Lenke til kommentar

men har sagt til folk at de må søke i forumet minst 1000 ganger..det hjelper bare ikke..adminene kan egentlig bare ta bort søkefunksjonen :-?

Du kan jo søke for dem, så poster du bare linken til det aktuelle spørsmålet. :wink:

Ja, og alle vet at søkemulighetene i forumet er pill råttent. Man må være Fetter Anton eller ha like mye flaks for å finne noe. Enten så får man en kryptisk feilmelding, eller så finner man intet. Norske tegn godtas ikke, man må f.eks. bruke *. Disse merkelige begrensningene kan man ikke vente at alle skal gjette selv.

 

Nei, høflighet lenge vare. Vis gjerne til at et lignende tema har vært oppe før, med en link eller med søkekriteriene (eller la være å svare).

 

hmm..tok meg rundt ett minutt med copy paste..

er ikke akkurat store problemet å søke på "Corsair" eller "Geil". Det skjønner du vel..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...