Gå til innhold

Asus Rampage III Extreme Motherboard!


bad__ip

Anbefalte innlegg

CartmanLOGO.jpg

Hei,

 

skal jo nå snart igang med prosjektet mitt, men ramlet nå over Asus Rampage III Extreme, dette er jo da arvtageren til Asus Rampage II Extreme. Dette har vi jo sett at har blitt ett ekstremt kritikerrost HK, og Asus Rampage III Extreme vil jo være enda bedre, samt utstyrt med USB 3.0 og SATA6.

Så da lurer jeg på hvordan dette vil måle seg med Evga X58 3xSLI Classified.

Dette er jo ett billigere HK, det er splitter nytt, og det har 4 stk. PCIe x16 slots.

 

Sånn med tanke på overklokking, hvordan vil dette yte, og hvordan er biosen til ASUS ifht. EVGA?

 

Hva ville folka her gått for?

Synes personlig Evga X58 3xSLI Classified ser ekstremt mye bedre ut, og siden jeg skal bygge en PC som gjenspeiler rødt og svart, så fikk jeg plutselig ett nytt alternativ.

Samt at ASUS hk ikke vil ha problem med å få plass i Obsidian 800D med en Corsair H50 tilkoblet, noe som er ett problem med X58 Classified!

 

 

Vet det er lite info ute, hvertfall som jeg kan finne. Trykk på bildet for link.

 

Asus_Rampage_III_Extreme_mobo_01_s.jpg

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lett gått for Asus Rampage III Extreme da dette har USB 3 og SATA 6. Siden er er nyere har jeg også trua på at det har flere smarte løsninger i BIOS osv...

 

EDIT: Har ikke så veldig mye peiling på OC, men siden det har 2x8pin til CPU tror jeg man kan klokke noe helt sykt med det.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sant nok, tror nok jeg fortsatt skal gå for EVGA, men har plutselig blitt forelsket i Evga X58 Micro, det er så lite, og det er så søtt.

 

Men er usikker på om det kanskje ikke blir litt lite i ett Obsidian 800D :p

 

Du får vel to stk i ett O800D? :p

 

Jeg tror Rampage III blir et bra kort, men prisen blir nok avgjørende hvis de klokker omtrent likt. Noe jeg mistenker at de vil...

Lenke til kommentar

EVGA x58 micro review (snip):

Our overclocking experience had us feeling like we were on the original X58 3X SLI or even the Classified at times because the X58 SLI Micro simply responded in the same manner as those boards do. We had a small hiccup in memory clocking over DDR3-1900 but as mentioned in the review, high memory clocks do not equate to performance. Still, we would have liked to been able to run our DDR3-2000 memory at their rated frequencies. The power delivery on a couple key components like VTT seemed to be slightly weaker but more than adequate for ambient cooled overclocking.

 

Resten av omtalen (side 15 - konklusjon)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror det burde fungere. Du kan se på det mer som en "label" som sier "skjermkort", men det burde ikke være noen hindringer fra å bruke andre typer kort. Har selv gjort det på et gammelt ASUS-kort med 2 x16 slots. Hvorvidt det er innført begrensninger i X58 / P55 vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finner 0 info om realease date, så må nok vente til ett senere prosjekt.

 

Nøyer meg med Evga X58 3xSLI i første omgang, tror nok det skal fikse det meste! :D

det kommet 12 mai til komplett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593866

 

se på linken under. de 2 øverste er jo samma kortet?! men samma pris og fra samam side?!?! (www.abbo.no)

Endret av LuckYowN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...