Gå til innhold

Kan jeg streame en 720p x264 mkv film til PS3 over LAN ?


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal til en kompis på Lørdag og vi skulle gjerne sett en fet konsert som jeg har fått tak i. Dessverre så har han ikke en pc som han får koblet til tv'en sin.

 

Spørsmålet mitt er om jeg kan ta med lap top'en min og koble den direkte til PS3'en hans med en nettverkskabel, og på et vis streame filmen til tv'en via PS3'en ? (eller om det går ann å kopiere filmen inn til harddisken på PS3'en først hvis den kan spille dette formatet direkte)

 

Hvis dette går, må jeg installere noe på pc'en hvor filmen ligger ?

Må lap top'en ha minimum specs for at det lar seg streame, eller tar PS3'en seg av det ?

 

Edit;

Hvis dette er lettere å få til mot en Xbox 360, så si ifra!

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan streame en 1080p film også. Google ps3 media server, og bruk denne. Samtidig så må laptoppen din klare brasene, men det går sikkert bra.

 

Bare du å koble din laptop med kabel inn på hannes nettverk. SÅ innstallerer du ps3 media server for så å teste om programmet klarer å kommunisere med ps3. Tror du burde teste litt før dere sitter der for å se film, for så å ikke få det til. Blir bare kipt det.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ps3'en og laptopen må kobles til ett nettverk. Bruk en ruter til dette. Trådløst er ikke anbefalt ved fullHD overføring, så bruk kabler for stabiliet.

 

 

Koble både Ps3 og Laptop til en ruter.

Last ned Ps3 media server på laptopen.

Start Ps3 media server.

Skru på Ps3.

Bla deg frem til det du vil se.

ENJÅY! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er fult mulig å koble ps3 direkte til pc-en via nettverkskabel, jeg gjør dette selv. Man må vel konfigurere nettverksinnstillingene selv, dvs man må vite hvordan man setter opp et datamaskin-til-datamaskin-nettverk.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Sant det, lett å glemme i farten, men kryssa nettverkskabler er heldigvis ikke noe problem å få fatt i. Har selv en haug av slike og enda flere enkle liggende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...