Gå til innhold

Hjelp, er helt fersk med overklokking, i7 920


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ny PC i sommer, og nå vil jeg overklokke prosessoren min.

Jeg har aldri gjort dette før og har absolutt ingen peiling på hvordan det gjøres.

 

Jeg har:

- Intel Core i7 Quad Processor i7-920

- Asus P6T, X58, Socket-1366

- Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB, CL8-8-8-24

 

Har hørt at 3,6 GHz er beste, høyeste frekvens.

Kan noen fortelle meg detaljert hvordan man gjør dette, og hvordan jeg eventuelt burde overvåke ettepå for å se om det holder seg stabilt?

Endret av Dexthor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte ny PC i sommer, og nå vil jeg overklokke prosessoren min.

Jeg har aldri gjort dette før og har absolutt ingen peiling på hvordan det gjøres.

 

Jeg har:

- Intel Core i7 Quad Processor i7-920

- Asus P6T, X58, Socket-1366

- Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB, CL8-8-8-24

 

Har hørt at 3,6 GHz er beste, høyeste frekvens.

Kan noen fortelle meg detaljert hvordan man gjør dette, og hvordan jeg eventuelt burde overvåke ettepå for å se om det holder seg stabilt?

Du kan jo begynne med å lese denne:

Core i7 Overclocking Guide For Beginners

 

Jeg fulgte oppskriften her og klarte 3.4GHz på stock fan

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Når jeg kjørte prime95 for å teste ut om det holdt seg stabilt, gikk gradene opp til nesten 90 grader. Jeg stoppet det hele, det er vell ikke bra å fortsette da? I guiden sto det at de ikke burde overstige 60-65.. Jeg stilte tilbake til fabrikkinstillinger og kjørte stress testen igjen, da kom den opp i over 70 grader da også..

Inni kabinettet er det nesten 30 grader, synes ikke det er mye. Hvis ikke må jeg vel ta vekk sidedøren da

 

Bråker den mye den viften dere prater om? vil ikke ha så altfor mye støy..

Endret av Dexthor
Lenke til kommentar
Når jeg kjørte prime95 for å teste ut om det holdt seg stabilt, gikk gradene opp til nesten 90 grader. Jeg stoppet det hele, det er vell ikke bra å fortsette da? I guiden sto det at de ikke burde overstige 60-65.. Jeg stilte tilbake til fabrikkinstillinger og kjørte stress testen igjen, da kom den opp i over 70 grader da også..

Inni kabinettet er det nesten 30 grader, synes ikke det er mye. Hvis ikke må jeg vel ta vekk sidedøren da

Min ligger på ca 80 grader ved kjøring av prime95 (over natt test). 50 grader 'til vanlig'. Ut fra det jeg har lest så er dette helt greit ved bruk av stock fan.

Jeg har også 30 grader i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...