Gå til innhold

får ikke tilgang til nett selv om det står jeg er tilkoblet


Anbefalte innlegg

problemet mitt er som overskriften sier. er 100%sikker på at det ikke er noe feil med kabel eller modem, ettersom jeg har prøvd den samme kabelen i bærbare pcen og der fungerer det knirke fritt :)

 

er fra den jeg skriver nå :p

 

Har også instalert ethernet driveren på nytt uten at det hjalp noe, prøvd alle de diagnosering greiene i windows og de sier at det ikke er noe feil....

 

her har dere ip configen:

 

tilkoblingsspesefikk dns-suffiks:

koblingslokal ipv6-adresse.fe80:157:b474:d693:ad2c%14

ipv4-adresse 192.168.10.100

nettverksmasek 255.255.255.0

standard gateway 192.168.10.1

 

tunnelkort lokal tilkobling 6:

medietilstand medium frakoblet

tilkoblingsspesifikk dns suffiks:

 

tunnelkort lokal tilkobling 9:

medietilstand medium frakoblet

tilkoblingsspesifikk dns suffiks:

 

har også prøvd den winsock greia uten at det hjalp noe.

 

men var på ett tidspunkt jeg fikk en eller annen melding om dhcp om det hjelper no.

 

kan det være noe feil i bios foresten? for pcen kræsja og da gjorde jeg om bios til default og etter det har det ikke funka... er ett asus p5k kort om det hjelper no. mener at lan er enabla i bios.

 

takker for etthvert forslag som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start -> cmd

skriv inn ping 192.168.10.1

Er du forresten sikker på at det er riktig gateway-adresse?

 

skriv inn ping www.vg.no

 

Har du kanskje trådløst nett? Hvis du har trådløst nett, bør du sjekke om du har smtp-server PÅ.

 

Har du en annen PC å prøve med? eventuelt direkte tilkobling pc / playstation et al.

Lenke til kommentar

har kablet tilkobling og har som sagt prøvd den i en annen pc der den fungerer helt fint. så problemet må ligge i selve pcen.

 

testet de pingene og sendte 4 pakker og mottok 4 på hver av de. 0% tap

 

den første testen var det maks 1ms tur retur og på vg var det 3ms tur-retur og det samme i gjennomsnitt.

 

har ikke rørt noe gateway adresse i hele tatt? :p er det noe jeg må stille inn?

Lenke til kommentar

nope er ikke på nett. får ikke opp noen sider i hverken opera, explorer. steam går det ikke ann å logge på. msn fungerer ikke osv... alt av internett aktiviteter fungerer ikke :S

 

utrolig rart.... ingen som har vært borti noe lignende før?

 

tusen takk for hjelp og raske svar foresten ;)

Lenke til kommentar

Start - Kjør - CMD

> tracert www.vg.no

 

Post resultatet her.

 

Edit:

Du skal altså kjøre dette på den maskinen det ikke fungerer på, ikke den bærbare som du er på nett på. Det hjelper oss ikke, samme gjelder ping som du fikk beskjed om tidligere.

 

Ipconfig må jo også være fra den maskinen som har problemet.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
har kablet tilkobling og har som sagt prøvd den i en annen pc der den fungerer helt fint. så problemet må ligge i selve pcen.

 

har ikke rørt noe gateway adresse i hele tatt? :p er det noe jeg må stille inn?

 

Det er jo derfor jeg sier at du kan forandre ip, etter informasjonen du gir så har du statisk ip, om den er feil på maskina vil det ikke virke på den, men nettet vil fungere fint på andre som har rett ip, eller som har innstillingen "motta ip adresse automatisk".

 

Sjekk innstillingene på maskinen, du kan sette den på "motta ip adresse automatisk" så den får tildelt ip fra modem/router.

 

 

Edit, har forøvrig vært borti at Norton internet security køddet til forbindelsen.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

@john richard: alt jeg legger ut er selvfølgelig fra den stasjonære pcen med kabel i ;)

 

her har du tracert: (kjedelig å skrive det her for hånd :p

 

1 <1ms <1ms <1ms 192.168.10.1

2 1ms 1ms 1.79-160-147.customer.lyse.net [79.160.147.1]

3 1ms 81.167.241.193

4 1ms 81.166.123.193

5 3ms 193.156.90.3

6 3ms c10g-xe-4-0-0.cr2.osls.no.catchbone.net

2.101

7 3ms c10g-xe-4-1-0.br1.osls.no.catchbone.net

8.82

8 3ms * 193.69.44.226

9 3ms 195.88.55.16

 

skal være tre kolonner med 1ms,3ms greiene. men de var nesten helt like som den første så gadd bare å ta med den.

 

har funnet ut at å pinge vg ikke altid fungerer heller. noen ganger får jeg 3 pakkefeil mens andre ganger ingen.

 

@arjato: har satt at både ipv4 og 6 skal ha automatisk ip og dns.

 

noen flere ideer? :p tror nesten jeg kommer til å kjøpe meg ett nettverkskort i mårra, men hadde vært herlig om jeg hadde slipt, og kunne benyttet meg av den stasjonære pcen i dag.

Endret av petterbaa
Lenke til kommentar

liten oppdatering: har nå også prøvd med både statisk og dynamisk ip uten at noen av delene hjelper. Når jeg hadde statisk ip fikk jeg opp feilmelding 400 i nettleseren: bad headerfile.

 

har nå lånt meg ett nettverkort for å teste om det er der problemet ligger. er en intel etherexpress pro 82555. Men klarer ikke å finne driver til denne.

 

Noen som vet hvor dette kan finnes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...