Gå til innhold

[Løst]Grønne artifakter GPU / Eheimen tok kvelden


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde grønne artifakter ved belastning av 4870 i 3d i et par dager nylig.

Det som var litt rart var at det VIRKET som det hadde noe med temp å gjøre, men den steg aldri over 40 grader ifølge CCC. Minne temp var "lunkent" dvs jeg kunne ta på kobber ribbene uten ubehag. Klokket ned gpuen til stock uten at det hjalp noe særlig. Gpu minnet har aldri vært klokket.

 

Skrudde ut kortet og sjekket og strammet skruene på blokk og mosfet ribbe

Da jeg skulle starte pumpen igjen, var det en kraftig skramle lyd fra den og ingen sirkulasjon i vannet.

 

Åpnet pumpen og så at magneten som ligger rundt rotoren var delt på langs. Denne pumpen har stått på 24/7 i ca 4 år, så det er jo forståelig.

 

Så er spørsmålet : Tror dere pumpen kan ha skylden for artifaktene? At det har vært dårlig sirkulasjon de siste dagene, før det stoppet helt? Ville ikke temp'en ha steget over 40 grader ved full load da?

Cpu er på samme loopen og den hadde ingen problemer selv om den er klokket og over voltet

(phenom 2 940)

 

Har nettopp bestillt ny rotor, så det vil jo vise seg.

Kanskje jeg burde bestille nytt grafikk kort også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville sett på det som en gylden mulighet for å anskaffe et radeon 5-serie skjermkort. Kan anbefale dette, komplett hadde det ikke på lager da jeg bestilte det men det kom etter en uke allikevel. De har også en demovare av akkurat dette kortet som er noe billigere. og den er på lager!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507941

 

Jeg har tenkt tanken, tro du meg :)

 

Men fikk ny rotor til pumpen i posten i dag, slengte den i pumpen etter (etter eheim modden var utført) og niks mer artifakter verken i furmark eller l4d2! :)

Jeg forstår det ikke... tempen er jo den samme nå som med halvdød pumpe..kanskje noe med flow å gjøre.

 

Så kan jeg kjøre på 4870'en en stund til , skjermen har maks 1600x1200 uansett

 

Men takk for forslagene karer!

 

Legger ved et bilde av hvordan en stykk sliten rotor ser ut. Legg merke til magneten som er delt i to, sånn skal den IKKE være

 

post-56274-1264260995_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg ville sett på det som en gylden mulighet for å anskaffe et radeon 5-serie skjermkort. Kan anbefale dette, komplett hadde det ikke på lager da jeg bestilte det men det kom etter en uke allikevel. De har også en demovare av akkurat dette kortet som er noe billigere. og den er på lager!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507941

 

Jeg har tenkt tanken, tro du meg :)

 

Men fikk ny rotor til pumpen i posten i dag, slengte den i pumpen etter (etter eheim modden var utført) og niks mer artifakter verken i furmark eller l4d2! :)

Jeg forstår det ikke... tempen er jo den samme nå som med halvdød pumpe..kanskje noe med flow å gjøre.

 

Så kan jeg kjøre på 4870'en en stund til , skjermen har maks 1600x1200 uansett

 

Men takk for forslagene karer!

 

Legger ved et bilde av hvordan en stykk sliten rotor ser ut. Legg merke til magneten som er delt i to, sånn skal den IKKE være

 

post-56274-1264260995_thumb.jpg

Ser ut som det har kommet fuktighet inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...