Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Custom pc ustabil etter en stund i drift.


Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Har gitt opp å feilsøke og før jeg går lengre til verks og handler større psu ønsker jeg å spørre litt her.

 

Før jul handlet jeg inn deler fra komplett, liste:

 

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156 DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, eSATA, PCI-Ex(2.0)x16

Intel Core? i5 Quad Processor i5-750 2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i51 Gainward GeForce GTS 250 512MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP, Gr

Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, Lydabsorbere

 

Installerte orginal win7 og la inn drivere og noen programmer. Brukte maskinen 3-4 timer

før jeg slo av.

 

Leverte pcen til han som skulle ha den og han opplevde den som ustabilt hele tiden.

 

Har testet og byttet minne, harddisk og skjermkort. Har ikke fått testet større psu en 580watt. Kan det være at jeg har for liten psu? Jeg har prøvd å startet pc uten dvd, lite skjermkort uten at det hjalp noe særlig.

 

Noe tips på hva jeg kan fortsette å feilsøke på, eller det det bare å handle større PSU?

 

EDIT 19/01/10 kl 11:02:

 

Hva er anbefalt PSU for I5 og GTS250 skjermkort?

Endret av eskriste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville sjekket temperaturer og spenninger vha speedfan eller liknende.

Kan f.eks være at kjøler til CPU ikke satt godt nok og ett av festene løsnet ved transport til den nye eieren?

 

Takk for tips skal plukke av cpu og legge på ny kjølepasta. Har også bestilt ny strømforsyning.

Lenke til kommentar

en i5-750 vil i verste fall dra 95W, men realistisk sett noe mindre. Et GTS250 max. 100W eller så. I utgangspunktet skal en bra 500W være nok. Er usikker på kvaliteten på Cooler Masteren som sitter i kabinettet, siden den kan variere fra de som følger med kabinetter (lages ofte noe billigere for prisens skyld) og de som er i løssalg.

Lenke til kommentar

Hva mener du med ustabilt?

 

Må nok en gang påpeke at de siste DDR3 kortene fra Asus jeg

har vært bort i er veldig kresen på hvilket minne de får.

 

Sjekk hjemmesiden til asus og se hvilket minne som er godkjent på det spesifikke kortet du benevner. Da er du bankers. Ellers kan du få feil settings i bios, noe som kan sjekkes ved CPUZ.

 

Edit. Den psuen i det kabinettet holder i lange baner for det oppsettet.

Har selv bygd flere oppsett i det kabinettet, og det er et røverkjøp med medfølgende psu.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva mener du med ustabilt?

 

Må nok en gang påpeke at de siste DDR3 kortene fra Asus jeg

har vært bort i er veldig kresen på hvilket minne de får.

 

Sjekk hjemmesiden til asus og se hvilket minne som er godkjent på det spesifikke kortet du benevner. Da er du bankers. Ellers kan du få feil settings i bios, noe som kan sjekkes ved CPUZ.

 

Edit. Den psuen i det kabinettet holder i lange baner for det oppsettet.

Har selv bygd flere oppsett i det kabinettet, og det er et røverkjøp med medfølgende psu.

 

Noe merkelig skjedde her om dagen. Pcen sto med strøm på men var avslått, plutselig en dag starten den av seg selv og virket helt greit og stabilt.

 

Fikk ny PSU for en stund siden og satte denne i, har ikke opplevd noe feil siden da. Friskmelder den da. Selvfølgelig fikk jeg feil på min egen så får bare begynne å lete etter et greit oppsett.

 

Tusen takk for alle innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...