Gå til innhold

Finner ingen enkel mobil som funker. Help meg :)


pk10

Anbefalte innlegg

Jeg får et tonn oppring hver eneste dag og trenger derfor en bra og enkel mobil.

 

En telefon bruker jeg kun til to ting: Snakke, og sende/motta sms. Det jeg absolutt ikke trenger er funksjoner som MP3-spiller, radio, epost, internett og kamera. Det har jeg andre dingser som tar seg av. Min telefon er ingen kilde for underholdning.

 

Jeg er absolutt ikke redd for teknologi, og har ingen problemer med å forstå UI-et på hverken Symbian, Windows Mobile, Android eller iPhone. Jeg trenger rett og slett bare ikke avanserte funksjoner, men MÅ ha noe som er enkelt å bruke og ikke gjør meg gal.

 

Må ha:

 

- Raskt og "snappy" menysystem. Vil ikke ha noe lagg noe sted når jeg trykker.

- OK batterilevetid.

- Logisk brukergrensesnitt. Derfor ingen førstegenerasjonstelefon.

- Bra telefonisk kvalitet (jeg liker å høre hva folk sier).

- En telefon hvor jeg maks må trykke 2 ganger for å ringe hjem, og maks 5 ganger for å ringe hvem som helst i adresseboka.

- Et brukergrensesnitt hvor det går lynkjapt og se i tapte anrop hvem som har ringt når.

- Mulighet til å sette at telefonen bare skal ringe én gang (gigantisk pluss).

- Bra grensesnitt for SMS. Ordlista bryr jeg meg ikke om, kan godt være crap. På mine siste telefoner har jeg gitt opp å sende SMS. Bare mas og slit.

 

Vil helst ha:

 

- Så få knapper som mulig. Styluser og trykkskjermer er derimot uaktuelt.

- Mulighet til å vise små fonter. Har hatt telefoner hvor et vanlig norsk nr. går over to linjer.

- Superenkel adressebok. Trenger ikke lagre flere nr pr person. Lager heller flere oppføringer som "Frode hjem" og "Frode mobil".

- Ok vekt. Vil helst ikke ha en murstein (til).

- Et hav av minne til SMS og kontakter.

 

Pris, design og show-off-faktor er fullstendig uvesentlig.

 

Noen geniale tips?

Endret av pk10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muligens et litt standardsvar, men; Har du hørt om Doro?

 

Ja, de er fine, men litt for enkle til å tilfredsstille mine krav.

 

Det jeg egentlig trenger, er en SE eller Nokia fra 2009 hvor de etter tilbakemeldinger fra sine kunder de 10 siste årene har fjernet alle feil, gjort alle menyvalg så intuitive og raske som mulig, og forbedret og forenklet telefonen på alle måter uten å legge til for mange funksjoner.

 

Jeg trenger med andre ord en 10-generasjon helt vanlig telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...