Gå til innhold

PC for Dama ~4k til surfe, HD og photoshop


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sjekke om noen har gjort noen tanker om en midi PC med styrke nok til å dra photoshop og HD film. Viktige er at den ikke virker treg og responderer dårlig. Er vant til å ha gammer PC så dårlig erfaring med hvor mye resurser ting krever.

 

Kan godt gå opp noen tusen lapper hvis det potensielt gir lang levetid før oppgradering/ny. Av andre behov er lavt støy/strømforbruk foretrukket. Det er ingen behov for motherboards som kan overklokkes.

 

PS. Trenger ikke ha med skjerm, mus eller tastatur, men tar gjerne imot anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for feedback skal se på et mulig oppsett. En ting jeg ser som en mulighet i fremtiden er at jeg oppgraderer og legger til et billig skjermkort. Holder det da med 350W PSU?

 

Videre har jeg noen spørsmål. Noen som vet hvor mange kjerner Photoshop støtter?

Endret av MrFoss
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Photoshop tar i bruk alle kjernene du har, så flere jo bedre.

 

Satt opp et forslag , etter fruen din sitt bruk trenger så holder den interne grafikkortet på det hovedkortet mer enn nok til HD-avspilling. Får å maxe ut budjsett kan du eventuelt gå opp til Phenom 2 945/955.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg kommer til å gå for HenrikPC oppsett med AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core. Så at det hovedkortet ikke hadde støtte for DDR3 ram, så mest sannsynlig finner jeg noe DDR2 ram hvis ingen har noen invendinger mot DDR2(stor ytelses tap, etc?). På kabinetfronten har jeg de største problemene, er det noen som har et godt forslag til microATX i den økonomiske delen.

Lenke til kommentar

Et kabinett jeg vil anbefale i denne sammenheng er Arctic Cooling, denne eller en av de to andre modellene.

 

Kabinettet er lite, ikke stort større en m-atx kabinett, det er meget stillegående, og har en god psu på 550w , produsert av seasonic for arctic cooling. Kabinettet er trangt, jeg har bygget rundt 15 rigger i kabinettet så det kan jeg skrive under på. Men det er herlig stillegånde, så det er verdt det. Men ikke tenk på skjermkort lengre en 5770.

 

Ellers er amd II 630 et meget godt valg, nå i dag ble AMD II 640 lansert, den har 100 hz høyere frekvens og skal koste det samme som amd 630, så forvent et lite prisfall de nærmeste dagene på 630.

 

Det er ikke store ytelseforskjellen mellom ddr2 og ddr 3, opp 0-5% avhengig av applikasjon. Men DDR3 vil du kunne ha med deg mye lengre.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Et kabinett jeg vil anbefale i denne sammenheng er Arctic Cooling, denne eller en av de to andre modellene.

 

Kabinettet er lite, ikke stort større en m-atx kabinett, det er meget stillegående, og har en god psu på 550w , produsert av seasonic for arctic cooling. Kabinettet er trangt, jeg har bygget rundt 15 rigger i kabinettet så det kan jeg skrive under på. Men det er herlig stillegånde, så det er verdt det. Men ikke tenk på skjermkort lengre en 5770.

 

Ellers er amd II 630 et meget godt valg, nå i dag ble AMD II 640 lansert, den har 100 hz høyere frekvens og skal koste det samme som amd 630, så forvent et lite prisfall de nærmeste dagene på 630.

 

Det er ikke store ytelseforskjellen mellom ddr2 og ddr 3, opp 0-5% avhengig av applikasjon. Men DDR3 vil du kunne ha med deg mye lengre.

DDr2 er for tiden litt overpriset og.

Lenke til kommentar

Drev å lekte litt med HTPC pluss PSU men det ble vanskelig å forsvare den store kostnads posten. Har vurdert det(Arctic cooling) kabinettet, men var usikker på størrelsen.

 

Er det sikkert at et microATX kort passer i ATX kabinett? Har hørt at det er de skruene i senter av et vanlig ATX kort som man fester MicroATX kortet? Lurer for jeg har ikke fått prøvd det personlig.

 

I vedlegget er da handle listen min så langt(se bort ifra SSD disken den er til min PC):

post-168737-1264427236_thumb.jpg

Endret av MrFoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...