Gå til innhold

Forbrukslån/kreditkort - 18 år


Djfreedo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 18 år gammel med deltidsjobb der jeg tjente 100.000 i 2009. Jeg går på skole, men slutter mest sansynlig til sommeren. Dvs at jeg kommer til å jobbe mer. Jeg søkte forbrukslån hos DnBnor på 40.000, men fikk nei pga for lav inntekt. Lurte derfor på om noen vet om noen som låner bort 40.000 til en 18-åring med 100.000 i inntekt.

 

Ikke spør hva pengene er til.

Ikke si at jeg skal låne av familie.

Jeg lurer på hvor jeg får lån, ikke om det er lurt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kontakte Nordea angående check-in lån.

 

Dette er hentet fra Nordea sine hjemmesider:

 

Er du eksisterende kunde og tilsluttet Check-in programmet, kan du søke om Check-in-lån inntil kr. 100.000,-. Lånet kan du bruke til finansiering av f.eks. studier, depositum, nye møbler, datamaskin eller studiereise.

 

Nye studentkunder kan låne inntil kr 50.000,-.

 

Dine fordeler med Check-in-lån

Ingen krav til sikkerhet

•Mulighet for avdragsfrihet

•Gunstig rente

•Du bestemmer selv hva pengene skal brukes til

 

http://www.nordea.no/Privat/Kundeprogramme...ler/920822.html

Lenke til kommentar
Så jeg må bytte bank for å få det? Nytt kontonr og alt?

Før du eventuelt bytter bank kan du jo vise dette til den banken du har og spør om du kan låne 40 000 kr på noenlunde samme betingelsene.

 

Legg det frem som du helt ikke har lyst å bytte bank fordi "her finner du på noe dritt, skryt og slikt...".

 

Men at hvis de ikke kan tilby noe lignende så kanskje du blir nødt. Minn de også på at du etterhvert får fast 100% inntekt og skal ha både billån, boliglån, forsikring, etc.

 

Ett slikt lån er MYE mer gunstig enn kredittkort som har mellom 20 og 25% rente + gebyr selvsagt.

 

Låner du 40 000 kr så blir det 7-800 kr i KUN rente og gebyr hver måned på slike kredittkort.

 

Ett typisk forbrukslån ligger vel på ca 1/3, ihvertfall en rente på godt under 10%.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...