Gå til innhold

Feilsøking av ekstern harddisk - når kan jeg konstantere at den er defekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har slitt med en ekstern harddisk (WD Elements 1GB) i noen uker nå. Jeg ante at det var noe feil med harddisken da det tok veldig lang tid å overføre relativt små datamengder, samt at det og bla i mappestrukturen også gikk veldig treigt. Jeg fikk også konstant beskjed om I/O feil. Prøvde harddisken med andre PCer med samme resultat.

Prøvde da Windows' (Vista) CheckDisk og denne tok noen dager før den ble ferdig. Da den var ferdig var partisjonen på harddisken slettet, med påfølgende stor frustrasjon fra min side. All data lå fremdeles på disken pga. alle overføringsproblemene. Heldigvis hjalp GetDataBack med å finne alle data.

Så over til spørsmålet: Jeg lurer på om jeg kan konstantere at harddisken er defekt nå og nermed sende den i retur? Er det noen programmer jeg kan bruke for å dokumentere feil før jeg søker om retur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en gang harddisken begynner å svikte og ikke gjør "jobben" sin kan du sende den inn på reklamasjon. Er garanti og reklamasjon utgått kan det hende du kan redde harddisken fra total kollaps ved å ta den ut av harddiskkabinettet og kople den til en stasjonær mskin som andre harddisker. Dette har jeg gjort med en WD my book 500GB som begynte å streike. Men jeg hører hint til svikt her og, men harddisken fungerte hvertfall en stund til.

Skrevet (endret)

Du mener 1000gb elle???

Ellers, med ein gong du føler den ikkje gjer den jobben som den jorde då den vart kjøpt er det grunn til reklamasjon.

Endret av Sigurdl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...