Magnus Lie Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Har en WHS som hadde krasjet mens jeg var på jobb, og når jeg skulle reboote den får jeg melding om at den ikke finner noe OS å boote. Flytter jeg disken over i en annen maskin får jeg browset disken uten problemer, så filsystem er ikke korrupt (så vidt jeg kan se). Vedlagt er MBRlist.txt og BPB1list.txt fra Hårek's MBRlister. MBRlist.txt BPB1list.txt
Hårek Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Du må gjengi feilmeldingen ordrett. Det er flere muligheter, avhengig av hvor det feiler. Ser ikke noe galt i MBR. Sjekk at BIOS booter fra rett disk.
Magnus Lie Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Skrevet 16. januar 2010 Du må gjengi feilmeldingen ordrett. Det er flere muligheter, avhengig av hvor det feiler.Ser ikke noe galt i MBR. Sjekk at BIOS booter fra rett disk. Gikk inn i BIOS og fjernet alle disker fra boot-rekkefølge bortsett fra sata1, og maskinen bootet opp helt fint. Jeg har ikke vært i BIOS og gjort noen konfigureringer på snart 2 år, og eneste hardware-endringer som er gjort er å legge til mer disk (mot en Highpoint 2340-kontroller, ikke til hovedkort-kontroller). Maskinen blir rebootet hver 6-8. uke, og ikke har hatt dette problemet tidligere, og derfor antok jeg at disken (eller filsystemet) hadde fått seg en smell siden den plutselig ikke ville boote. Hvordan boot-rekkefølgen kan ha endret seg i BIOS skjønner jeg ikke. Det er ingen andre enn meg som har nøkkel til min leilighet eller annen tilgang til mine maskiner uten at jeg selv er tilstede. Takk for avkreftelse av feil på disken. Da var det kun i BIOS feilen kunne ligge, og det var fort gjort å få bekreftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå