Gå til innhold

Chelsea kamptråd - PL - Sunderland - H - lørdag 16. 01. - 1600 - Canal+ sport1


Herr Brun

Anbefalte innlegg

post-142498-1259331898.jpg vs Sunderland_LOGO.jpg

Kampdag: Lørdag 16. 01. 2010

Tidspunkt: 16:00

Arena: Stamford Bridge

Dommer:

Kanal: Canal+ 1

Turnering: Barclays premier League

Runde: Runde 21

Da var vi midtveis i januar allerede. Nå framover kommer den tyngste og viktigste delen av Premier League-sesongen. Dette er perioden middelhavsfarerne detter av, klinten skilles fra hveten og vinnerkanditatene rykker fra. Det er en traust del av sesongen, med mye tungt fysisk spill, mange turneringer å spille i for storlagene og ofte mye skader. Sunderland skal besøke vest-London. Sist, og eneste gang de vant på Stamford Bridge var 2-4-seieren i 2001. Siden da har de da heller ikke scoret mål på brua. Sunderland åpnet sesongen svært bra, og ligger på en relativt trygg 11.-plass. Det er 22 poeng opp til Chelsea på 1. plass, 15 poeng ned til Bolton på første nedrykksplass og 19 til Porstmouth på sisteplass. Sunderland har slått både Arsenal og Liverpool på hjemmebane i år. Sistnevnte kamp ble noe kjent i media på grunn av en over gjennomsnittet målfarlig badeball. De har også spilt uavgjort mot Manchester United.

Det var dog tidligere i sesongen. De har ikke vunnet på de siste 7 kampene, og kan sies å være i temmelig begredelig form. Chelsea, på sin side, mangler 2 av de beste spillerne denne sesongen. Drogba er toppscorer på laget med 14 ligamål, mens nestemann er Lampard med 6. 5 av disse 6 har vært på straffe. Det har i høstsesongen nesten utelukkende vært Drogba som har skapt angrepet til Chelsea. Han har 8 assists i tillegg til målene.

 

Tabellen per 11. 01. 2010:

post-142498-1263583222_thumb.jpg

Chelsea på topp, et poeng foran United, med en kamp mindre spilt. 3 poeng ned til Arsenal, like mange kamper spilt.

Sunderland ligger et poeng bak stoke, og har Everton bak seg kun på målforskjell. Chelsea har en målforskjell på +29, mens Sunderland sin er på svake -3.

 

Mulig starting XI:

Cech

Ivanovic - Terry - Carvalho - A. Cole

Ballack

Lampard - Malouda

J. Cole

Anelka - Sturridge

På hjemmebane regner jeg med vi starter med to spisser. Anelka og Sturridge er selvskrevne. Midtbanen er problemet her. Vi er så heldige å ikke ha skader i laget unntatt Bosingwa, som straks er spillbar igjen. Det blir spennende å se om han klarer å ta tilbake høyrebackplassen sin. Alternativ til Ballack på midtbanen er Belletti. Begge disse er gamle og trege, men med Mikel og Essien i Afrika er det lite å gjøre der. På midten kan vi bruke Ballack, Deco, Belletti, Lampard, Malouda, J. Cole og Y. Zhirkov, eller en av ungguttene. Jeg vil tro Lampard og Malouda starter. På topp kan vi få se J. Cole (som spilletid for å komme i form igjen etter lang tids skade), Malouda eller Deco. Den bakre fireren er klar, med mindre vi har skader.

Vi har ingen suspensjoner.

 

Siste 5 kamper:

Chelsea 2 - 1 Portsmouth

West Ham 1 - 1 Chelsea

Birmingham 0 - 0 Chelsea

Chelsea 2- 1 Fulham

Chelsea 5 - 0 Watford

Ikke godt nok. Desember var en marerittmåned. Den verste mulige "oppvarmingen" til januar. Mer er det vel ikke å si.

 

Sunderland

De har som tidligere nevnt ikke vunnet på 7 kamper. Til gjengjeld er Darren Bent på fjerdeplass på toppscorerlista, ett poeng bak de tre med 14 mål. Han er en svært målfarlig spiss som scorer jevnt og trutt.

 

Siste 5 innbyrdes:

Chelsea 2 - 0 Sunderland

Sunderland 0 - 1 Chelsea

Chelsea 5 - Sunderland 0

Sunderland 2 - 3 Chelsea

Sunderland 1 - 3 Chelsea

Dette er et lag vi har relativt god kontroll på, for å si det sånn. De slår oss ikke, kort fortalt.

 

Matchtips: 2-0

Laget er ute etter å vise at de er vinnerkandidater selv uten afrikanerne. De vil også vise at de kan slå tilbake etter en dårlig periode i desember. De vet at det er nå det gjelder, og med såpass mye erfaring som er i laget, og med kvalitet i alle ledd, kan målene komme ingensteds fra. De vet også at det MÅ tettes igjen bake, så baklengsmål har jeg ikke trua på.

Se opp for:

article-1021005-0155C2C900000578-598_468x468.jpg

Super-frank vet at han må ta ansvar i de andre guttas fravær. På sitt beste er han en av verdens aller beste midtbanespillere. Sesongen har vært under par til nå, Lampard har til og med bommet på en viktig straffe denne sesongen og skuddene har ikke sittet. Vår visekaptein kan dog dra lasset når han må, og jeg har tro på at han vil slå til i denne stunden når vi trenger han så sårt. Ett mål på langskudd og en assist, er mitt tips.

 

Keep the blue flag flying high!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å vinne denne kampen er crazy viktig med tanke på forrige helgs resultater. Med tre poeng i morgen har vi dannet en liten luke, og det er i hvert fall et godt utgangspunkt for våren og matchene som kommer. Vi kommer til å avgi flere poeng utover - spørsmålet er bare om United kommer inn i sin faste vårform eller ikke. Gjør de det kan alt av forsprang rent poengmessig være gull verdt i mai.

 

I morgen tror jeg på seier. Etter en lang pause forventer jeg i det minste løps- og taklingsvilje fra samtlige - noe som er viktig mot lag lengre ned på tabellen - samt god, gammeldags vinnervilje anledet av Terry, Ash og Lamps.

 

One to watch: Sturridge. Selv om Anelka er tilbake, tror jeg Sturridge kan få tilstrekkelig med rom - skaffet ved Anelkas smarte løp - til å komme på scoringslisten.

Lenke til kommentar

Det er like stor sannsynlighet for at Ancelotti bruker Malouda eller Deco. Malouda har ikkje fått mykje speletid, men han har vist at han fortsatt holder mål. Samme med Deco, har utviklet seg voldsomt siden i fjor på samme tid. Ballack som anker er eineste løsningen. Den eineste trøsten me har er at han har erfaring på denne posisjonen.

Lenke til kommentar

Jeg skrev det i førsteinnlegget, laget var sultne på å vise at vi er gullkandidater, selv uten afrikanerne en stund. Og GJETT om de viste det! Herregud! FOR EN KAMP! Jeg er fortsatt gåen. HERREFRED! ÅÅÅÅÅÅ!

Og så 5 forskjellige målscorere. Eneste aberet er at Sunderland klarer å score 2 på selveste brua, men det klarer ikke ødelegge humøret mitt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...