Gå til innhold

PL: 17.01.10 v Bolton, Reebok Stadium


Prinz Poldi

Arsenals beste?  

19 stemmer

  1. 1. Arsenals beste?

    • Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      1
    • William Gallas
      1
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • Cesc Fabregas
      15
    • Craig Eastmond
      1
    • Abou Diaby
      0
    • Tomas Rosicky
      0
    • Eduardo
      1
    • Andrey Arshavin
      0
    • Fran Merida
      0
    • Gael Clichy
      0
    • Carlos Vela
      0


Anbefalte innlegg

17.01.10

BoltonArsenal

Barclays Premier League

17:00 @ Reebok Stadium

Canal+ Sport 1, Canal+ Sport HD

 

Arsenal%20v%20Bolton%20Wanderers%20Premier%20League%20FA7a84D56PNl.jpg

 

Det er et klassisk topp-mot-bunn-oppgjør når Arsenal reiser nordover til Reebok Stadium søndag. Men det er også faktorer som gjør at denne kampen kan bli mer spennende enn det vi skulle tro. Hjemmelaget skal ut i sin første kamp med ny manager, noe som historisk sett bruker å slå godt ut. Bolton-spillerne vil nok gjøre alt som står i deres makt for å imponere sin nye manager, så Arsenal kan få det tøft. Arsenal på sin side vil bruke denne kampen for å finne tilbake formen de hadde tidligere i høst, før de skal ut i monsterkampene tidlig i februar. Laget som vinner denne kampen vil også få et stort moralsk overtak før neste kamp, som går mellom disse to lagene bare tre dager senere.

 

Ligatabell før helgens runde

plplpltabeeeeeel.jpg

 

 

Arsenal news

Arsenal vil prøve å reise seg etter den slette forestillingen mot Everton sist helg. Mot Everton opplevde Arsenal å bli tidvis utspilt på eget gress, og revansjen bør lyse ut av øynene på gutta før kampen mot Bolton. Talismanen Cesc Fabregas er tilbake fra skade, en fantastisk nyhet for alle som er glad i Arsenal. Cesc har en positiv påvirkning på hele laget, så den slappe attituden som ble vist sist kamp kommer neppe tilbake på søndag. Denilson er ute med skade, noe som åpner for en Aaron Ramsey som har vært i form i det siste. Gael Clichy er endelig tilbake fra skade, men han starter sannsynligvis på benken. For The Gunners kommer disse to kampene mot Bolton til å bli en test på hvor formen ligger før mareritt-terminlista begynner om få uker. De kommende tre uker avgjør Arsenals skjebne i Premier League, så skader og suspensjoner i denne kampen vil bli unngått for alt det er verdt.

_________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Armand Traoré

Cesc Fabregas - Abou Diaby - Aaron Ramsey

Samir Nasri - Eduardo - Andrey Arshavin

_________________________________________________________

 

Siste 5 kamper:

Arsenal 2-2 Everton

West Ham 1-2 Arsenal

Pourtsmouth 1-4 Arsenal

Arsenal 3-0 Aston Villa

Arsenal 3-0 Hull City

 

 

 

Bolton Wanderers news

Bolton har Owen Coyle som nyansatt manager, etter at Gary Megson måtte gå på grunn av svake resultater. Vi har sett mange eksempler på at managerskifte fører til at laget kommer ut ekstra skjerpet i neste kamp. Alle Bolton-fans vil håpe at det er tilfelle også på søndag. Bolton ligger på nedrykksplass for øyeblikket, men de er også det laget med færrest spilte kamper i ligaen for øyeblikket, og det er veldig tett på nedre halvdel. En liten burst er alt de trenger for å komme midt på tabellen. Det blir interresant å se hvilket lag den nye manageren velger, og verre og sette opp en lagoppstilling enn det vanligvis ville vært.

_________________________________________________________

Forventet starting-XI:

 

Jussi Jaaskelainen

Gretar Steinsson – Gary Cahill – Zat Knight – Paul Robinson

Chung-Yong Lee – Fabrice Muamba – Tamir Cohen – Matthew Taylor

Kevin Davies – Ivan Clasnic

__________________________________________________________

 

Siste 5 kamper:

Bolton 4-0 Lincoln City

Bolton 2-2 Hull City

Burnley 1-1 Bolton

Bolton 3-1 West Ham

Bolton 3-3 Manchester City

 

 

 

Resultattips: Bolton 2-1 Arsenal

Endret av Hegland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også litt redd dette blir en kamp lik Man U - Leeds der Leeds kjemper med alt de har. Dessuten har jeg alltid en dårlig følelse foran hver Bolton kamp. Ser man på Bolton sine 5 siste, så synes jeg det er ganske brukbare resultater. Vi kan absolutt ikke ligge på latsida.

 

Synes dette er en kamp som kan gå alle veier, men gir det et forsøk.

 

Bolton-Arsenal 2-3

 

Arsenal scorer på overtid i 2 omgang ;)

Lenke til kommentar
"Aaron Ramsey and Denílson likely to miss out on Bolton trip"

 

Nå må sikkert Cesc spille en mer defensiv rolle enn det han er vant til. Tipper vi får se Cesc - Diaby - Rosicky på midten. Kan bli en depressiv kamp, jeg har en enormt dårlig følelse i forkant i hvert fall.

 

 

Jeg er lei måten Wenger bruker Denilson på, som om han er en perfekt maskin som aldri blir skadet osv. De eneste gangene jeg kan huske å ha sett Denilson byttet ut er enten da han blir skadet eller da han nettopp har kommet tilbake fra skade.

 

Jeg tror ikke at Cesc kommer til å spille veldig mye mer defensivt hvis Rosicky og Diaby starter på midten (han spiller jo ganske defensivt selv når Song og Denilson spiller). Diaby kommer til å gjøre det Wenger sier, og Rosicky er jo veldig erfaren med å kontrollere spillet fra en slags "

" posisjon. Uansett tror jeg at Wenger vil helst bruke Nasri og ikke Rosicky i midten i morgen.
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at Cesc kommer til å spille veldig mye mer defensivt hvis Rosicky og Diaby starter på midten (han spiller jo ganske defensivt selv når Song og Denilson spiller). Diaby kommer til å gjøre det Wenger sier, og Rosicky er jo veldig erfaren med å kontrollere spillet fra en slags "
" posisjon. Uansett tror jeg at Wenger vil helst bruke Nasri og ikke Rosicky i midten i morgen.

Dette er uten tvil en het potet med tanke på kampen imorgen. Alt avhenger av hvordan vi klarer oss uten Song, og nå også Denilson. Disse er de to eneste midtbanespillerne vi har i troppen som har defensive fibere. Resten vil angripe. Du kan si til Diaby om og om igjen at han må være avventende og ligge dypere i banen, men det ligger ikke i hans natur. Jeg tror vi må drite i ankeret, og heller satse på at alle jobber godt sammen når vi ikke har ballen. Det er likevel veldig skummelt å spille 4-3-3 uten en defensiv midtbanespiller som vi må gjøre imorgen.

 

Wenger har så langt denne sesongen ikke gitt verken Nasri eller Rosicky tiltro på midten, og jeg tror ikke de får det imorgen heller. Tror Ramsey starter. Greit nok det, da gutten har gitt oss 3 mål og 3 assist sålangt denne sesongen, på en begrenset spilletid.

 

Der fikk jeg beskjed om at Ramsey er skadet, javel. Da er det ikke godt å si hvem av Nasri og Rozza som spiller hvor. Jeg ville satt Rozza på midten og Nasri på vingen.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

um... http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2...15875-21973538/

 

say it aint so...

 

Edit:

 

"Arsenal are reliving their defensive glory days - they have the most effective offside trap in the Premier League, with the opposition caught offside 88 times in this season's top flight games."

 

Det var jo da en god grunn for at vi hadde Ade; forsvaret fikk mye offside-trening.

Endret av Rosicky_Gunner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...