Gå til innhold

Onkyo TX-SR607 surroundreciever og tungdrevne stereohøyttalere B&W 604 S2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva tror folket, vil den kritikerroste Onkyo TX-SR607 surroundreciever til bare 3600,- klare å dra et stereooppsett med biamping av tungdrevne B&W 604 S2 ?

 

Hvis nei, så har jeg gått på en smell, for recieveren er bestilt den. Men gleder meg stort til å teste dette og kan gi lyd her hvordan resultatet blir (hvis noen er interessert!)

 

Skifter fra en kraftig, men skadd NAD effektforsterker.

 

thoering

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert verd et forsøk, men jeg tror nok du må belage deg på en effektforsterker. Dog - prøv - forsterkeren er jo på vei, og da er det letteste å faktisk koble opp og teste.

 

Jeg tror dog ikke at biamping vil ha altfor mye å si her, da jeg mistenker at strømforsyningen er det svake leddet, ikke selve forsterkermodulene.

Lenke til kommentar
Sikkert verd et forsøk, men jeg tror nok du må belage deg på en effektforsterker. Dog - prøv - forsterkeren er jo på vei, og da er det letteste å faktisk koble opp og teste.

 

Jeg tror dog ikke at biamping vil ha altfor mye å si her, da jeg mistenker at strømforsyningen er det svake leddet, ikke selve forsterkermodulene.

 

I dag kom recieveren i hus! Koblet direkte opp med bi-amping. Uten å ha satt oppsettet på de helt store prøvene ennå, så kan jeg røpe at det fungerer tilfredsstillende på normale lyttevolumer. Jeg merker ikke forskjell fra gamleforsterkeren på simpel kabel-TV-titting. Men ser ikke bort fra at det kan skorte på kreftene etter hvert som jeg får satt på bluray og skrudd opp volumet nei...

Lenke til kommentar
Sikkert verd et forsøk, men jeg tror nok du må belage deg på en effektforsterker. Dog - prøv - forsterkeren er jo på vei, og da er det letteste å faktisk koble opp og teste.

 

Jeg tror dog ikke at biamping vil ha altfor mye å si her, da jeg mistenker at strømforsyningen er det svake leddet, ikke selve forsterkermodulene.

 

I dag kom recieveren i hus! Koblet direkte opp med bi-amping. Uten å ha satt oppsettet på de helt store prøvene ennå, så kan jeg røpe at det fungerer tilfredsstillende på normale lyttevolumer. Jeg merker ikke forskjell fra gamleforsterkeren på simpel kabel-TV-titting. Men ser ikke bort fra at det kan skorte på kreftene etter hvert som jeg får satt på bluray og skrudd opp volumet nei...

 

Har nettopp bestilt meg samme receiver. Har hvert fint om du ga tilbakemelding hvordan det gikk når du guffa opp lyden etter hvert;) Spent selv hvordan de vil drive mine høyttalere:)

Lenke til kommentar
nettopp bestilt meg samme receiver. Har hvert fint om du ga tilbakemelding hvordan det gikk når du guffa opp lyden etter hvert;) Spent selv hvordan de vil drive mine høyttalere:)

 

Har fortsatt ikke satt dem på prøve, driver med litt flytting og HTPC + PS3 er ennå ikke koblet opp. Men har da testa litt volum med diverse kabel-TV. Synes de høres ut til å drives veldig greit av denne recieveren..!

 

Sterkere meninger kommer etter mer "ordentlig" testing :-)

Lenke til kommentar
nettopp bestilt meg samme receiver. Har hvert fint om du ga tilbakemelding hvordan det gikk når du guffa opp lyden etter hvert;) Spent selv hvordan de vil drive mine høyttalere:)

 

Har fortsatt ikke satt dem på prøve, driver med litt flytting og HTPC + PS3 er ennå ikke koblet opp. Men har da testa litt volum med diverse kabel-TV. Synes de høres ut til å drives veldig greit av denne recieveren..!

 

Sterkere meninger kommer etter mer "ordentlig" testing :-)

 

Flott, venter i spenning. Ser at min ble akkurat sendt fra netshop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
nettopp bestilt meg samme receiver. Har hvert fint om du ga tilbakemelding hvordan det gikk når du guffa opp lyden etter hvert;) Spent selv hvordan de vil drive mine høyttalere:)

 

Har fortsatt ikke satt dem på prøve, driver med litt flytting og HTPC + PS3 er ennå ikke koblet opp. Men har da testa litt volum med diverse kabel-TV. Synes de høres ut til å drives veldig greit av denne recieveren..!

 

Sterkere meninger kommer etter mer "ordentlig" testing :-)

 

Flott, venter i spenning. Ser at min ble akkurat sendt fra netshop.

 

 

Er du fornøyd med din? Veldig fornøyd her! Fått testa "ganske" ordentlig nå, og er svært fornøyd. Den henger ihvertfall med på notene innenfor det jeg vil regne som akseptabelt lyttevolum :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...