Gå til innhold

Droppe ut av VGS? hva er alternativene mine.


Pixl.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er såå lei skole at jeg hopper i havet snart.

Er nå halveis igjennom siste året på vgs og sliiiter med og dra meg ut av senga om morran.

Har en relativt grei jobb jeg kan gå til og jobbe full tid om jeg vil, hadde friår i fjor hvor jeg gjorde dette og likte det veldig. Men vil ikke jobb på Elkjøp resten av livet!

Har vært MYE syk det siste halvåret og har derfor myyye fravær og elendige karakterer at de er ikke verdt mer en papiret de står på.

Tenker sterkt på og droppe ut!!!

 

Hva er alternativene mine for mer utdanning senere om jeg ikke har vgs i lomma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heller lite med alternativer tror jeg. Om jeg var deg hadde jeg holdt ut det siste halvåret, selv om du ikke får bra karakterer. Har du studiekompetanse har du så ekstremt mye mer muligheter. Også er det jo litt synd å droppe ut når du har kommet såpass langt da.

Jeg var også ekstremt lei siste året på videregående, men det er bare å holde ut, ellers så er jo de siste 2,5 årene bare bortkastet. Det var hvertfall slikt jeg tenkte. Og jeg angrer hvertfall ikke på at jeg fullførte.

Lenke til kommentar

Fullfør og heller ta opp fag et og et mens du jobber. Elkjøp er ikke store fremtiden nei, men det er en grei plass å jobbe mens du prøver å få deg noe bedre.

 

Du kan jo evt gå på en linje som er mer interesant for deg. Hvis du liker data, så kan du starte på IKT (VG2), da er det kun et år "skole" før du går ut i lære. Fagbrev er en god start på fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Fullfør og heller ta opp fag et og et mens du jobber. Elkjøp er ikke store fremtiden nei, men det er en grei plass å jobbe mens du prøver å få deg noe bedre.

 

Du kan jo evt gå på en linje som er mer interesant for deg. Hvis du liker data, så kan du starte på IKT (VG2), da er det kun et år "skole" før du går ut i lære. Fagbrev er en god start på fremtiden ;)

 

Det er jo ett alternativ ja. Elsker IT og data.

så kunne hoppet av nå og gått ett år IKT VG2 neste år :hmm:

Lenke til kommentar

Vær så snill og ikke dropp ut av skolen. Hater å høre om folk som har holdt ut i alle år og dropper ut når skoleslutt er rett rundt hjørne. Og når man har et halvt år igjen (!!!) å sikkert ikke det engang, så burde det være nok motivasjon til å dra seg opp av senga om mårran. Som sagt består du ikke så ta dem opp igjen ved siden av jobb.

Stå på! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Vær så snill og ikke dropp ut av skolen. Hater å høre om folk som har holdt ut i alle år og dropper ut når skoleslutt er rett rundt hjørne. Og når man har et halvt år igjen (!!!) å sikkert ikke det engang, så burde det være nok motivasjon til å dra seg opp av senga om mårran. Som sagt består du ikke så ta dem opp igjen ved siden av jobb.

Stå på! Lykke til :)

 

Ja, men ved opptak av fag får jeg "sekundært vitnemål" eller hva det nå heter.

Om jeg tar ett IKT år på nytt neste år kan jeg få gode karakterer og et primær vitnemål ettersom jeg elsker og kan min vei rundt en datamaskin.

Lenke til kommentar

Fullfør skolen iallefall, det ser så utrolig dumt ut på en CV når du har hoppet av. Spesielt når du nettopp har hatt et fri år.. Gjør en skikkelig innsats på skolen nå på slutten, snakk med rådgiver på skolen og se om det kanskje går an å få hjelp til å få opp karakterene litt på slutten. Fraværet har du vel lege erklærling på?

Lenke til kommentar
Vær så snill og ikke dropp ut av skolen. Hater å høre om folk som har holdt ut i alle år og dropper ut når skoleslutt er rett rundt hjørne. Og når man har et halvt år igjen (!!!) å sikkert ikke det engang, så burde det være nok motivasjon til å dra seg opp av senga om mårran. Som sagt består du ikke så ta dem opp igjen ved siden av jobb.

Stå på! Lykke til :)

 

Ja, men ved opptak av fag får jeg "sekundært vitnemål" eller hva det nå heter.

Om jeg tar ett IKT år på nytt neste år kan jeg få gode karakterer og et primær vitnemål ettersom jeg elsker og kan min vei rundt en datamaskin.

Om du får sekundærvitnemål eller ikke etter IKT er irrelevant. Du kommer til å få sekundærvitnemål innen du kan søke på høyere utdanning uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...