Gå til innhold

Tur med dama - sightseeing, dykking og avslapning


Anbefalte innlegg

Hei og hå! Er midt i planlegging av ferie med madammen, og vurderer diverse reisemål. Kravene er at hotellet er i nærheten av havet, at det ikke er oversvømt av turister, og at det er godt tilrettelagt for fridykking og/eller for dykking med tank.

 

Er det noen som har forslag?

 

Budsjett er omtrent 6000 pluss lommepenger (tenker at vi bruker omtrent 8000 totalt). Har planer om å reise i midten av februar.

 

Bottom line: Vi har omtrent 8000 kroner, og vil til et sted der det er varmt og det er mye å finne på(severdigheter, dykking, litt festing, shopping etc). Hvor drar vi? Vi er forresten sent i tenårene begge to, så vil ikke ha noen pensjonist-tur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hå! Er midt i planlegging av ferie med madammen, og vurderer diverse reisemål. Kravene er at hotellet er i nærheten av havet, at det ikke er oversvømt av turister, og at det er godt tilrettelagt for fridykking og/eller for dykking med tank.

 

Er det noen som har forslag?

 

Budsjett er omtrent 6000 pluss lommepenger (tenker at vi bruker omtrent 8000 totalt). Har planer om å reise i midten av februar.

 

Bottom line: Vi har omtrent 8000 kroner, og vil til et sted der det er varmt og det er mye å finne på(severdigheter, dykking, litt festing, shopping etc). Hvor drar vi? Vi er forresten sent i tenårene begge to, så vil ikke ha noen pensjonist-tur.

 

 

Hva med Croatia. Reiser dere fra Oslo skal det vel være mulig å komme seg nedover relativt billig.

Fullt mulig å fly ned til Dubrovnik eller Split, og ta motsatt tur hjem. Reis øyene oppover fra Dubrovnik (el motsatt) med den nasjonale fergeselskapet (Jadrolinja eller no sånt) som er billig.

Utenom den aller værste høysesongen er det ingen problemer med å skaffe billig overnatting i leiligheter som prvate leier ut, stort sett uansett hvor en kommer

 

Mange perler opp langs kysten.

Holder en seg unna Dubrovnik er det fortsatt billig der nede.

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar
Hva med Croatia. Reiser dere fra Oslo skal det vel være mulig å komme seg nedover relativt billig.

Fullt mulig å fly ned til Dubrovnik eller Split, og ta motsatt tur hjem. Reis øyene oppover fra Dubrovnik (el motsatt) med den nasjonale fergeselskapet (Jadrolinja eller no sånt) som er billig.

Utenom den aller værste høysesongen er det ingen problemer med å skaffe billig overnatting i leiligheter som prvate leier ut, stort sett uansett hvor en kommer

 

Mange perler opp langs kysten.

Holder en seg unna Dubrovnik er det fortsatt billig der nede.

Det var snakk om en reise midt i februar og da er det vinter der uten noen flyruter fra Norge. Og dykking med tørrdrakt blir vel vanskelig å finne noen som tilbyr.

 

Eneste fornuftige valget for dykking og litt varme for ikke for mye penger midt i februar er å dra til Egypt.

 

Husk at vinterferien er i slutten av Februar og da blir de mange flere som flyr fra Norge og mye høyere priser. Siden det er første tur i utlandet er det greit å reise charter så dere blir tatt vare på.

Lenke til kommentar

Jeg og dama skal til Egypt nå kommende onsdag :) Blir i 2 uker, fra 21/1 til 4/2. Tror det blir knall! Egypt er visstnok ypperlig for dykking/snorkling. Ørkensafari høres også flott ut, og ikke minst bare det å ligge på stranda og nyte livet.

Gleder meg som en unge! :D

 

Forresten, noen som har vært i Egypt før? Jeg vet at det er et veldig muslimsk land, og at alkohol ikke er så veldig populært der. Tenkte det kunne vært kjekt med et par dager ut ihvertfall, om det lar seg gjøre ;)

Lenke til kommentar

Så dere regner med å bruke 1000,- pr. pers. i "lommepenger", som i tillegg til "severdigheter, dykking, litt festing, shopping etc" også skal dekke alt av mat og drikke? Da blir jeg imponert!

 

Eneste jeg kan tenke meg er om dere kommer over noen billige restplasser til Egypt, men nordmenn er vel generelt veldig reisesyke for tiden, så tror ikke reseselskapene trenger senke prisene så mye for å bli kvitt de.

 

(hvordan er Tunisia i februar?)

Lenke til kommentar
Så dere regner med å bruke 1000,- pr. pers. i "lommepenger", som i tillegg til "severdigheter, dykking, litt festing, shopping etc" også skal dekke alt av mat og drikke? Da blir jeg imponert!
I Egypt vil nok all-inclusive med strand totalt gi mest ferie for pengene.
Eneste jeg kan tenke meg er om dere kommer over noen billige restplasser til Egypt, men nordmenn er vel generelt veldig reisesyke for tiden, så tror ikke reseselskapene trenger senke prisene så mye for å bli kvitt de.
De billigste restplassene har ikke engang frokost inkludert og man må gjerne ta taxi til en strand man må betale for å bruke. Det er ikke sikkert at det vil lønne seg.
(hvordan er Tunisia i februar?)
I snitt 7 om natten, 17 om dagen og 14 i vannet. Ikke akkurat noe for badeferie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...