Blank_File Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Jeg kjøpte en slik Seagate disk rett før jul, og har brukt den svært lite fram til nå rett etter jul. Jeg synes jeg hører skumle lyder. Det låter som om nåla ikke har det spesielt godt. Prøvde SpinRite i oppstarten, men det virker ikke som det laster inn slik det skal. Det stopper hvertfall etter at FreeDos er lastet inn. Jeg er kjent med at det skal være problemer med denne modellen, men på Seagates nettsider står det at denne modellen med denne firmwaren ikke er berørt av problematikken. Jeg siterer: Note: If your drive has CC firmware, your drive is not affected and no further action is required. Attempting to flash the firmware of a drive with CC firmware will result in rendering your drive inoperable. Og som man ser her så jeg altså CC firmware. Uten at jeg aner hva det innebærer. Har ikke så lyst å oppdatere til SD1B når det står slik. Model: ST31500341AS, Serial: 9VS3070H, Firmware: CC1H Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Den er ikke spesielt varm heller. 37 grader nå, og det meste jeg har sett er 42. Til sammenligning er Samsungen som ligger i brønnen ved siden av på 29 grader, men denne brukes bare til film så den er idle nesten alltid. I tillegg har jeg en Intel X-25 SSD til systemdisk. Det virker som om den henger litt av og til når det lastes fra disken, men har ingen andre symptomer enn det og de merkverdige lydene fra nåla. Har noen vært borti dette?
Blank_File Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Skrevet 14. januar 2010 Følte jeg ikke hadde noe å tape, og kjørte derfor filen fra Seagate med firmware oppgradering som kunne kjøres fra Windows. Maskinen startet på nytt og starter ett eller anna før Windows og forteller meg følgende: "No System Disk Found..." Så trykker jeg og Windows laster pent videre. Blir dog ikke kvitt denne meldingen når Windows starter. Noen som aner dette startes fra, så jeg kan få fjernet det?
Hårek Skrevet 14. januar 2010 Skrevet 14. januar 2010 Høres ut som en BIOS melding. Hvordan ser dette ut på skjermen? Hvit skrift på sort bakgrunn?
Blank_File Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Skrevet 15. januar 2010 (endret) Jepp, gode gamle. Booten i bios ser ut som vanlig. EDIT: Hadde tenkt å prøve SpinRite, men det ser ikke ut til å funke. Muligens pga nevnte problem? SpinRite CDen starter, men stopper med en melding som ikke ser ut som en feilmelding. Husker ikke helt hva det var, men det er første ordet som dukker opp etter at FreeDOS er loadet. Endret 15. januar 2010 av Blank-File
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå