Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser når jeg åpner spill eller flash sider på internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her en dag begynte nettleseren å låse seg når jeg prøver å spille av filmer på youtube, facebook eller NRK. Etter på prøvde jeg å åpne spotify og stepmania, disse og låste seg. Må inn i oppgavebehandling for å lukke programmene igjen.

Dersom jeg restarter pcen fungerer det fint, men det kommer igjen etter en stund. (Kan være det kommer etter at pcen har vært i ventemodus, er ikke helt sikker enda.)

Har Windows 7 64bit siste update. Har søkt igjennom med AVG og MBAM. Har prøvd pcen på flere netverk, akkurat samme problem. Har prøvd å åpne sidene i flere nettlesere (Opera, IE, Chrome)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det kan jeg kanskje prøve, men merkelig at dette skjedde så plutselig.

Har en mistanke om at det er et virus av noe slag.

Noen som hvet om noe combofix opplegg som virker til windows 7 64 bit?

Endret av KlikkaMongo
Skrevet

gå innom Adobe sine sider og last ned siste versjon av Flash. Kan samtidig gå innom Sun sine hjemmesider og laste ned siste java-utgave.

Er nok bare flash som har litt problemer.

Virker det ikke etter oppdateringen, avinstaller hele flash-opplegget, restart maskinen og installer det på nytt.

Kan også være lurt å oppdatere drivere til skjermkort, da de benyttes under visning av flash-animasjoner

Skrevet (endret)

Har lagt inn nye drivere for chipset og for grafikkort. Har sletta og innstalert ny version av flash og java.

Akkuratt det samme skjer... Steam kan heller ikke åpne spill når dette skjer.

Alt er fint når pcen restarter, men kommer igjen etter en stund, ofte etter at pcen har vært i ventemodus..

Endret av KlikkaMongo
Skrevet

Har lagt inn McAfee nå, tenkte det kunne hjelpe å søke igjennom med et annet virus program, men fant ingen virus det heller.

Men nå har ikke pcen stoppet på 2 dager, så kanskje det har forsvunnet av seg selv.. Merkelig, men jeg sier ifra viss det dukker opp igjen!

Skrevet

For meg kan det høres ut som om du har en harddisk som begynner å kødde.

Skjedde for meg for ikke så lenge siden, hadde en hardisk på 5/6 år som C: harddisk, det som skjedde var at pc'en begynnte å henge seg opp og ble bare værre, men det kom jo også litt "hakke lyder" fra PC'en som jeg fant ut at var harddisken.

Annet enn det; Kjør en minne test, register scan, tror ikke defragmentering vil hjelpe deg stort, men kan jo prøve det vanlige.

Er pc'en treig til vanlig ? Hva gjorde du før det skjedde? Bytta noe hardware ? Ny software? etc etc..

Skrevet

Hei!

Vanskelig å vite hvor feilen ligger ja.

Har ikke gjort noen endringer før dette skjedde på software eller hardware.

Jeg har kun merket at dette har skjedd etter pcen har vært i ventemodus. (skjer kanskje 1 av 10 ganger) Da låser nettleseren seg når den åpner flash, og pcen låser seg når den prøver å åpne eks. spotify og stepmania. Ellers fungerer pcen normalt. For å få bort problemet må jeg restarte pcen, da fungerer den optimalt helt til jeg skruer den i ventemodus et par ganger. (dvs. flere dager imellom hver gang.)

Første gang jeg merka det var når en kompis lånte pcen min og skulle se en film på facebook, da låste nettleseren seg.

Har kjørt defrag og register scan, har ikke kjørt minnetest, så kan teste det.

Skrevet

La inn Voddler og uinnstalerte McAfee (for å legge inn AVG igjen) i dag. Litt senere kom feilen igjen. Problemet ble ikke løst etter restart, som det har blitt før.

Så nå er nok formatering eneste utvei...

Skrevet

Pcen stod av i natt, da jeg starta den i dag så fungerte den igjen. Men nå har jeg begynt å ta backup av filene her, så blir nok formatering dersom det skjer igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er feilen her igjen, har vel merka det 2-3 ganger etter formateringa. Akkurat slik som før, løser seg når pcen restarter.

Lurer på hva som kan forårsake en slik feil, at både internett sider, spill og programmer låser seg.. Merkelig at ingen andre har opplevd det samme... Noen tips?

Skrevet
Nå er feilen her igjen, har vel merka det 2-3 ganger etter formateringa. Akkurat slik som før, løser seg når pcen restarter.

Lurer på hva som kan forårsake en slik feil, at både internett sider, spill og programmer låser seg.. Merkelig at ingen andre har opplevd det samme... Noen tips?

Dersom du har ATI eller Nvidia grafikk, prøv å installer en eldre versjon som ikke har aksellerering av Flash video. Bare sånn for å se om det er problemet. Eller installer NoFlash! og la annonser, videoer og annet tull forsvinne ut i intet :-)

Skrevet (endret)

Greit nok at annonser forsvinner, men Spotify, steam, stepmania, etc. er ikke like kult å kutte ut. Ser heller ikke ut som nettleseren klikker når annonser dukker opp, eller når jeg åpner java applikasjoner, kun med film som jeg har merket til nå...

Har prøvd forskjellige ATI drivere, men ingen som deaktiverer aksellerering. Er det en innstilling som kan gjøre dette?

Har ATI Mobility Radeon 4670, med de nyeste ATI Radeon driverene, modda for mobility.

Endret av KlikkaMongo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...