Gå til innhold

Ny internettside, nytt design, nytt webhotell...


bad__ip

Anbefalte innlegg

Fett... Kanskje noe å oppgradere til senere, hvor mye koster det, og hvem tilbyr det?

 

Har nettopp tittet litt på Webhuset.no's Virtuelle servere, og det ser jo veldig bra ut, ser ut som de har litt nedetid, men tror ikke det skal være noe problem ettersom man lærer av sine feil.

Vil ha noen med god support, helst norsk, og norsk serverplassering.

Disse serverene står i Bergen og kundeservicen er topp :-)

 

Hva synes du, starte med Webhotell og oppgradere til virtuell server senere, deretter RTO/dedikert server vis det blir nødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste store som tilbyr dedicated tilbyr også RTO(står stortsett bare kort notis om kontakt sales for mer info), for 12måneder bruker de ta noen kroner ekstra måneden så for 24måneder samme som vanlig leie, etter 2år vil de uansett ha utstyret ut til fordel for nytt og bedre så er det win/win at de har en fast kunde ut utstyrets levetid hos de og du får serveren istedenfor at de selger den for noen hundrelapper selv.

 

ikke testet webhuset sine vps, men vps er neste steget etter shared hosting.

du får ytelsen av en liten server men til en bedre pris

 

om du ikke kan så veldig mye på den tekniske delen ville jeg anbefalt Wiredtree som en start, vps hos de starter på rundt 50$.

er noen kroner mer enn andre men de leverer managed vps så du bruker det akkurat som delt hosting med nettbasert og de gjør alt vedlikehold/oppdateringer, så installeres ekstra programvare om ønsket.

de yter også "full" support inkludert i prisen av hjelp feilsøke og sette opp php/apache etc samt om ferdige løsninger av typen joomla hjelper de også med oppsett om behov for, om behov for det så hjelper de deg også flytte sidene dine fra gamle hostene over til de.

 

større levrandører av unmanaged vps tar ofte betalt pr kvarter for teknikerhjelp til instillinger eller installere/oppdatere programvare for deg, men kan du ta den tekniske delen selv er der penger og spare, men roter du noe til så skal det ofte ikke mer enn en halvtime tekniker tid før du må hoste opp tilsvarende eller mer enn det du sparte.

 

 

kikket på webhuset og ser utfor de leverer unmanaged hvor du drifter selv så kan du kjøpe drift utenom hvor du da mister administrator tilgang men fant ikke noe om hvor mye inkludert support du da har eller om det er ubegrenset.

 

sikter du mot norske brukere er norsk hosting hakket bedre på ping, men av de erfaringer jeg har hatt med norsk hosting og prisnivået har jeg flagget ut som det heter på fint :)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Takker for nok ett bra svar, leste litt på forumet demmes om en som hadde samme problemet som meg, og det så ut til at han uten noen kunnskaper og med hjelp av kundeservice, fikk satt opp en vps uten problemer.

 

Tror jeg går for Webhuset :)

Men skal fortsette å titte rundt, får ikke kjøpt eller bestilt noe før lønninga kommer 1. februar uansett!

Lenke til kommentar

selve sette opp delen finner du stortsett steg for steg guider på det meste, men husk også oppdatere alt når det er satt opp.

du skal ikke ligge så mange ukene bak før du sitter mer et par store hull i sikkerheten din.

 

gjerne stikke innom hjemmesidene til det du bruker av programvare en fast dag i uken og se etter oppdateringer eller melde deg på mailinglistene for varsel når oppdateringene kommer.

 

vet ikke helt hvordan det er med norske hosts men de større internasjonale hostene har ihvertfal raportert en sterkt økende trend med angrep på kundene sine servere/vps da det er veldig forutsigbare ipr kundene havner på med ørten hundre på rad og stadig flere spammere på jakt etter bokser og spamme fra, da er kunder som ikke har oppdatert særlig siden det ble satt opp lette mål med mange sikkerhetshull.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Veldig mye bra tips her, men jeg ville styrt unna Bluehost. Billig, men hørt mye negativt.. One.com tror jeg er greit, men veldig begrenset hva gjelder muligheter på webhotellene deres.

 

Som gode leverandører for Joomla vil jeg trekke frem uniweb, sysedata og domeneshop.

 

Om ikke site'n din har mye belastning er det nok litt overkill med VPS, men jeg har generelt trua på webhuset. Ingen erfaringer derfra, men var på et bra foredrag med noen som jobber der en gang. Tror de har peil på det de driver med.

 

Håper du finner en god løsning =) Lykke til!

Endret av jabbamabba
Lenke til kommentar
Veldig mye bra tips her, men jeg ville styrt unna Bluehost. Billig, men hørt mye negativt.. One.com tror jeg er greit, men veldig begrenset hva gjelder muligheter på webhotellene deres.

 

Som gode leverandører for Joomla vil jeg trekke frem uniweb, sysedata og domeneshop.

 

Om ikke site'n din har mye belastning er det nok litt overkill med VPS, men jeg har generelt trua på webhuset. Ingen erfaringer derfra, men var på et bra foredrag med noen som jobber der en gang. Tror de har peil på det de driver med.

 

Håper du finner en god løsning =) Lykke til!

Deler du med oss hva som er negativt med Bluehost?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...