Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett "rebooter" flere ganger i timen


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et nettverk utleier styrer, og er usikker på hvem som er leverandør av nettet. Vet dog hvilke komponenter som brukes, modemet er et Zyxel Prestige 660RU-T3, og routeren er en D-link DIR655.

 

Med jevne mellomrom, ca 10-20 minutters intervaller, faller nettet ut i knapt et sekund. Nok til at sider som oppdateres får tidsavbrudd, spill lagger av serveren, og eventuelle nedlastinger går i null for så å gå på igjen. Jeg får ingen notis om at maskinene er koblet av eller på.

Mine maskiner er koblet til routeren med kabel, de resterende vet jeg kun er trådløst. Dog har flere samme problemet. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Problemet oppsto en tid etter at jeg flytta hit, da det ikke var her i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde samme problem....

 

Løste den faktisk netopp,men hjelp fra forumet :) Er problemet at nettet enten laster sider halveis,og må oppdatere linken på nytt? ,og lagger i nettspill?

 

Hos meg var det DNS serveren som kødder..la til en bacup dns server og nå laster alt 100% uten en feil,i motsetning til før...da måtte eg kansje trykke 10 ganger på youtube før den klarte å laste video i hele tatt...samme gjalt forumet....gikk tregt mange ganger...sjekk posten min rett under denne

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191549

 

Håper det hjelper...vet åssen det er å sitte med ustabilt nett

Lenke til kommentar

Det er vel Zyxel som er det svake leddet her siden dette også skjer med kabel.

Finn ut om eier kan sette routermodemet i bridge for å bedre stabiliteten.

 

For å bekrefte hvor problemet er kan du f.eks laste ned pingplotter og følge med hvor det faller ut på veien. Er det 10.0.0.x som stopper opp så er det trolig Zyxel som er overbelastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...