Gå til innhold

Må man bruke kjølepasta? i7 prossesor


morti23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man MÅ ikke ha kjølepasta på en prosessor. Ikke hvis man overclocker heller, men man burde ha en god kjøler..

 

 

Men det er veldig lurt og ha på, og sterkt anbefalt hvis du skal OC. Kjølepasta får ned kjølingen med cirka 15 grader extra.. Så du burde være forsiktig om du ikke bruker det.

Lenke til kommentar
Ja, boxed kjøleren har 3 stk "teipbiter" som er kjølepasta som glir ut og legger seg på plass av seg selv når du setter kjøreribba/vifta på cpu'en.

 

Dette er jeg 100% sikker på :) Satte opp denne nye pc'en min forrige uke :)

 

Praktisk, kjølepasta er noe jeg alltid glemmer med nyinnkjøp. Men er denne "beskyttet" av noe? Altså at den ikke blir støvete eller blir smørt ut i esken?

Lenke til kommentar

Den ligger jo i en tett plast sak hele kjøleren. Så den er ren og pen til du tar den ut av eska ja :)

 

Så det er ikke no problem og kjøpe boxed cpu, da er det bare og sette i og starte opp :) Men som det er blitt nevnt så kan en bedre kjølepasta og bedre kjøler være nødvendig for overklokking :)

Lenke til kommentar

Vel, en pc overlever uten men som tommelfingerregel så skal det være kjølepasta uansett, etter min mening. Dette er ikke bare for å kjøle ned skikkelig, men også for å ikke lage små små riper i kjøleren. Metall mot metall er huff.

 

Dessuten er det lett 20 grader å tjene på å bruke pasta, enten man overklokker eller ikke. Jeg bruker det uansett (bytter til og med på hocedkortets chipset-kjølere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...