Gå til innhold

aksjehandel, legger du bort 28% ved gevinst og tap?


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men jeg har det i bakhodet at denne summen kommer på toppen på skatten og er bevisst på det dersom jeg skulle begynne å bruke av kapitalen jeg har. Jeg ville feks ikke bruke opp kapital+fortjeneste uten å vite at jeg fikk penger inn til å dekke det i nærmeste fremtid.

 

Så jeg setter dem ikke av, men jeg er i høyeste grad bevisst på at den sure svie komme neste år.

Lenke til kommentar

Klart, det burde jeg jo funnet ut selv:)

 

Er ny i dette med aksjehandel, har bare vært fond til nå. Men fant ut at jeg har en sånn askje trader gjennom skandiabanken, så tenkte å prøve å sette meg litt inn i det og kanskje gjøre en handel med tiden.

 

Man sier jo at man burde kjøpe i hele aksjeposter, men hvordan finner man ut hvor stor en aksjepost er pr selskap, finner ikke noe via skandiabanken sin trader.skandiabanken.no

Lenke til kommentar

Jeg mener at når du klikker på en aksje for kjøp/slag så vil dette komme opp.

Men på generelt grunnlag er en post et noenlunde rundt tall (10/20/50/100/200/500/1000/5000/10000) som gjør at prisen for en enkelt post er ca 10 000kr. Dette vil normalt svinge litt over eller under dersom aksjens pris har svingt mye siste tiden.

 

Kan og se her:

 

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/ak...;marketplace=15

 

Feks på nordnet sine sider kan du søke opp en aksje, går på selskapsinformasjon, der vil antallet i en post stå, i dette tilfellet 50 for yara.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Trykk på "Handle" knappen på en aksje i Skandiabanken så ser du hvor stor en børspost er.

 

Jeg legger ikke til side penger til evt. restskatt, men holder greie på hvor mye jeg har tjent og tapt i løpet av året.

 

Du kan også se hvor mye du har tjent i nettbanken til Skandiabanken.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Handler gjennom selskaper for å spare på skatt, så svaret er nei, jeg legger ikke av til skatt.

 

Hvordan skjer dette?

Er dette noe for menigmann eller snakker man om store penger?

Som Lager-Frank sa.

Har du AS må du minimum ha 100 000. Det er kanskje også i det minste laget. Et AS krever revisor og regnskapsføring. Det koster si 10 000 for revisoren.

For å gå i 0 det året må du ha 10 % avkastning @ 100 000.. så du bør nok ha litt mer cash for å presse ned kostnadene og rettferdiggjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...