Gå til innhold

Oppsett av PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld alle sammen. Jeg har etter mye tenking bestemt meg for å bygge min egen PC, da jeg tror det vil være en lærerik og morsom opplevelse. Jeg har ingen erfaring med hardware og pc bygging, men har i det siste lest en god del om dette. Pc'en skal brukes til gaming og film/serier, og vil helst at den yter bra i 1,5 - 2år fremover. Jeg lurer derfor på hva dere mener om dette oppsettet fra Dustinhome.no

Samsung SH-S223Q - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

COOLER MASTER MIDITOWER 690 ATX BLACK

SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB

ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL8 (2X2GB)

INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156

COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 700W

SAPPHIRE RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

MICROSOFT WINDOWS HOME PREM 7 64-BIT NOR DVD OEM

BENQ G2220HD 22" WIDE TFT BLACK

D-Link AirPlus G DWL-G122 - nettverksadapter

Totalt= 10028kr inkludert frakt

Er det noe annet jeg må kjøpe i tillegg til dette (kabler,o.l) eller er dette oppsettet klar til bygging?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsettet ser noenlunde greit ut.

F3 500 GB er en grei disk, men du burde velge 1TB utgaven da prisdifferansen er minimal mens den doble kapasiteten er dyrekjøpt når den tid kommer.

Du burde velge 24" skjerm for best mulig opplevelse og for at det skal stå i forhold til skjermkortet du har valgt.

5850 er overdimensjonert for 22" og dens oppløsning.

Har du periferiutstyr? (Mus og tastatur.)

Har du vurdert en tredjeparts prosessorkjøler av god kvalitet eller skal du bruke den som er følger med prosessoren?

Har du tenkt å overklokke sytemet?

Skrevet

22" eller 24" er vel i utgangspunktet ett fett så lenge de har samme oppløsning? Dog er jeg enig, fordi den TS har listet opp mangler DVI, og jeg selv ser større skjerm som et pluss selv om oppløsningen evt. er den samme.

Videre mener jeg at hvilke spill han skal spille er en mye viktigere faktor enn hva slags oppløsning han vil spille dem i. Jeg kan ikke forestille meg at CS 1.6 i 1920x1080 er mer krevende enn Crysis i 1280x1024.

Radeon HD5850 er et godt skjermkort som gir plenty bang for bucks per i dag. Siden jeg ikke vet spesifikt hva slags krav du stiller kan jeg heller ikke si noe om hvorvidt du hadde klart deg med et rimeligere skjermkort, men vanligvis vil man gjerne sikre seg for nyere spill en tid fremover også når man først handler en gaming-PC? Da er det helt klart en fordel å gå for noe som i forhold til dagens spill vil være "overkill".

Alt av kabler som er nødvendig til oppsettet i listen din følger med, men om du skal ha en skjerm med DVI bør du påse at det følger med DVI-kabel. Flere skjermer har nemlig kun medfølgende VGA-kabel selv om de støtter DVI.

Skrevet

Joda det finnes produsenter som presser 1920x1080 inn i 22" paneler men standard oppløsning for 22" er 1680x1050 og det er vel slik at når jeg ser 22" så tror jeg av gammel vane at det er snakk om 1680x1050.

Jeg burde heller skrevet at det er overdimensjonert for 1650x1050, noe som likevel blir uvesentlig da panelet i dette tilfellet har 1920x1080.

Hvis jeg kan få omformulere meg til å si at: Jeg synes man med dagens priser bør gå for en "stor" og fin 24" med gode spesifikasjoner dersom man går for et 4850. Det er uansett ikke min avgjørelse, men det er iallefall det jeg mener.

Skrevet

Takk for raske svar. Ettersom jeg allerede har gått over mitt planlagte budsjett, så går jeg for den skjermen. Mus har jeg fra før, og tastatur tenkte jeg å kjøpe utenom, ettersom jeg ikke er kresen på dette. Når det gjelder overklokking så skal jeg ikke gjøre det med det første, vil standard kjølingen være god nok da?

Skrevet

Ja, stockkjøleren er god nok hvis du ikke skal overklokke. Du får bruke den en stund og vurdere støynivået. Hvis du synes den støyer for mye under belastning kan du med fordel bytte den ut med en tårnkjøler med en/to gode støysvake vifter

Skrevet

Da bestiller jeg dette. Men kjøper skjermkortet hos amentio, siden dustinhome ikke hadde det på lager før om 10 dager. Nå må jeg bare få pengene inn på konto etter avbestilling av en Multicom bærbar..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...