Gå til innhold

Kjøpe ny el-gitar, trenger hjelp !

baguett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er utvilsomt best å spare til en ordentlig gitar. Min første gitar var en Peavey Predator, tror jeg, som var med i en nybegynnerpakke med forsterker og hele pakka til 2500 kr tror jeg. Omtrent et år senere brukte jeg 8k på en Dean ML, og tro meg, det er en fryd å spille på den i forhold til Peavey'en. Motivasjonen til å spille blir så mye større, og jeg utviklet meg så mye fortere etter jeg fikk en god gitar å spille på. Så jeg råder deg til å heller bruke mer penger for å få noe du faktisk blir motivert til å spille på. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Et sted må alle starte. Squier og Epiphone er de merkene jeg mener er klart best for en nybegynner, da de er allsidige og ofte gode å spille på. Som duden over her sier så har han lyst på ny gitar, og det hadde kanskje ikke vært tilfelle om han heller hadde kjøpt en dårlig kopi :)

Det er lett for "etablerte" gitarister å si at det er noe drit, men det er imo et nødvendig skritt for å finne ut om det er noe en ønsker å drive med, og deretter kjøpe et instrument etter egne preferanser når den tid kommer.

Mine 2 cents går forøvrig til Squier Stratocaster i en eller annen form. Allsidig, kommer ok satt opp fra fabrikk og er ofte svært gode å spille på. :)

Endret av edge
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vil anbefale en Squier Affinity Strat eller Tele. De er digge å spille på! Hvis man ikke liker lyden, så kan man bare kjøpe noen pickups så er gitaren super!. Dritdigge halser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...