Gå til innhold

[Løst]Pakke fra England - Merket som gave


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt?

 

F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele?

 

Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting :p

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt?

 

F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele?

 

Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting :p

 

Det er uten frakt. Du betaler MVA for hele beløpet. Husk at fritaket gjelder om du får en gave fra en privatperson, dette innebærer at du automatisk er sikkret fritak til tross for at det er merket som gave.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt?

 

F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele?

 

Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting :p

 

Det er uten frakt. Du betaler MVA for hele beløpet. Husk at fritaket gjelder om du får en gave fra en privatperson, dette innebærer at du automatisk er sikkret fritak til tross for at det er merket som gave.

 

Det er en gave fra privatperson, så hvis det er £145 og merket som gave so betaler jeg ingenting på moms/toll. Du nevner noe med MVA. Er det MVA på beløpet over 1000 kr?

 

Takk for at du svarte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...