Gå til innhold

Problemer med TV og lyd


Anbefalte innlegg

Har koblet en TV til en dekoder ved hjelp av en HDMI-kabel. Kombinert DVD-spiller og høyttaler-anlegg er koblet til dekoderen med en SCART-kabel. Problemet nå er at jeg ikke får noe bilde når jeg skal spille av DVD-filmer. Bare lyd gjennom høyttalerne.

 

Om jeg heller kobler SCART-kabelen mellom TV-en og DVD-spilleren, får jeg både bilde og lyd fra DVD-spilleren, men skurrelyd fra høyttalereanlegget når jeg skal se på TV.

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har koblet en TV til en dekoder ved hjelp av en HDMI-kabel. Kombinert DVD-spiller og høyttaler-anlegg er koblet til dekoderen med en SCART-kabel. Problemet nå er at jeg ikke får noe bilde når jeg skal spille av DVD-filmer. Bare lyd gjennom høyttalerne.

 

Om jeg heller kobler SCART-kabelen mellom TV-en og DVD-spilleren, får jeg både bilde og lyd fra DVD-spilleren, men skurrelyd fra høyttalereanlegget når jeg skal se på TV.

 

Hva er problemet?

 

Scart skal kobles direkte fra DVD spiller til TV (hvis DVD og TV har component, eller HDMI bør dette benyttes for bedre bilde). Dekoderen sender nok ikke bildesignal fra scart til HDMI. Scart tilkoblingen på dekoderen er sannsynligvis kun en utgang.

 

Hvis høyttaler systemet ditt har en lydinngang (optisk, dig coax, eller rød/hvit stereo) kan du koble lydutgangen fra dekoder boksen dit, så får du lyd i høyttalerne også når du ser på TV. Denne lydinngangen på høyttaleranlegget må velges via kontrollboks/fjernkontroll.

 

Hvis du fortsatt har problemer foreslår jeg at du lister opp merke/modell for alle enhetene, så kan vi evt. se mer på mulighetene de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...