Jump to content
Sign in to follow this  
Hjelp!!!

P4 2.4GHz eller Barton 2500

Recommended Posts

amd'en har 100mhz høyere rating da. Hvis du skal ha en uklokka pc, er amd som oftest det beste i forhold til pris ytelse. I andre situasjoner (oc o.l) så er vel p4 det beste valget.

Ja eg veit at AMD er best ytelse til prisen, men visst du hadde testa ein P4

2.4GHz mot ein AMD XP2500 kem av dei ville da ha hatt høgst score

på noke slags program?

Gjennomsnittlig så ville nok XP2500+ vunnet.. Selv så hadde jeg valgt AMD systemet. Er særdeles fornøyd med AMD på nForce2 plattform. God ytelse, og akkurat like stabilt som Intel.

Ville valgt Intel P4 2.4C med nye D1 stepping. Du kan

med 99% sannsynlighet oppnå 3200 stabilt med nesten def.volt. Men du betaler MYE mer for 2.4 (ca 2k) enn en Barton 2500+ (ca 800). Abit NF7 v2.0 ligger på ca 1200,-

AMD billig og bra og men Intel dyrt, bra og svært OC vennlige og sjansen er SVÆRT stor og MYE høyere ytelse enn

ved stand.hastighet ....

De ville kommet ca likt ut i tester...det er hvertfall min erfaring..samme som en P4 2.8 ligger gjennomsnitlig likt med Xp3200 i tester

Tror nok en P4 C (200MHz FSB), vil yte noe mer enn en XP2500+. Derimot ligger prisen på P4en noe høyere, og jeg ser XP2500+ på Komplett.no denne uken som ett meget bra tilbud.

Men men,,, valget er ditt

Spørs hva du skal bruke den til, P4 slår AMD med ganske høy prosent når det kommer til 3D rendring i for eksempel Lightwave eller Maja.

Yter desse prosessorene noke lunde likt trur du?

Jepp, de vil nok yte nogenlunde likt.

Se heller på andre viktigere faktorer når du skal kjøpe nytt system:

Pris, Overklokkingsegenskaper, Varmeutvikling, Pris på kjølere, Egenskaper til hovedkortet, Oppgraderingsmuligheter osv.

Sjekk også benchmark på de programmene du kommer til å bruke slik at du vet hva som er best for deg. Husk da å ignorer de programmene som yter bra nok uansett. (f.eks om du får 250 eller 300FPS i et spill så spiller det 0 rolle fordi selv 100-150 er nok i massevis.)