Gå til innhold

Deling av USB-enheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekk sak ja. Med en veiledende pris på 100 USD vil denne trolig koste rundt 700 kr i starten her i landet og kanskje rundt 500 kr etter et halvår.

 

En NAS til 500 kr, med plass til 4 disker (evt mer om man kjøper de med flere disker i), er rimelig.

 

Kvanli: Router har man gjerne fra før og da blir det overflødig å måtte kjøpe en unødvendig router i samme slengen. Men de må gjerne lage en med og en uten router. Da får man velge det som passer og valgfrihet er en bra ting!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Overskriften på artikkelen er litt missvisende synes jeg. Jeg fikk det inntrykket at denne boksen delte ut USB innganger. Dvs. at jeg kunne satt denne i stua og at USB portene fungerte som vanlige USB innganger til en maskin et helt annet sted i huset.

Slik jeg oppatter det etter litt nøyere lesing virker det bare som en standard NAS boks uten PATA/SATA tilkoblinger og disker. Hva denne er godt for skjønner jeg dermed ikke helt.

En NAS til 500 kr, med plass til 4 disker (evt mer om man kjøper de med flere disker i), er rimelig.

NAS ... ? Du kobler vel bare USB disker til denna boksen (en NAS boks hadde jo klart seg helt på egenhånd).

Edit:

Ah.. skjønte plutselig hva du mente. Du snakka om boksen i seg selv og ikke hva du kobler til den.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ved nærmere ettertanke finner jeg denne boksen tåpelig.

 

Det er mye bedre med en NAS som inneholder en disk eller 2, den eneste fordelen jeg kan se med denne er prisen.

 

Dersom du skal bruke denne her ender man jo opp med en haug ledninger. Denne dignsen skal vel ha strøm og om USB diskene en kobler til også skal ha egen strømtilkobling blir bare det i seg selv upraktisk. Så blir det USB kabler mellom denne og diskene... kaotisk opplegg.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne seriøst, bare for å si at Time Machine-støtten som denne enheten påstår den har (for Mac) ikke funker out-of-the-box. Og etter masse fikling og tjas funker den bare delvis. Ikke noe å stole på hvis man mener backup er en alvorlig sak. Jeg ga opp til slutt. Men ellers ser den ut til å virke brukbart - både mot WinXP og OS X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...