Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Fallout 3


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorvidt det er vits å starte et nytt emne om akkurat dette, men giddaløsheten med å sjekke etter lignende emner slo til hos meg.

 

Etter at jeg innstallerte Windows 7, og deretter Fallout 3, så har spillet regelmessig begynt å kjøre dårlig.

Regelmessig henger bildet seg opp i mellom 2 og 6 sekunder, før det fortsetter videre. Det er utrolig irriterende å spille et spill jeg elsker, når slikt skjer. Enda mer irriterende er det også når det skjer først etter at jeg installerte Windows 7, og ikke før. Et par ganger stopper spillet helt opp, før det gradvis begynner å hakke mindre og mindre, til det plutselig går flytende igjen.

 

Jeg kan også nevne at jeg alltid har kunnet kjøre på High Quality grafikkmessig, og at det aldri kom slike problemer når jeg kjørte det på Vista.

Endret av Rajah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte du fra vista til Windows 7?

I såfall er det på tide å rydde i systemet, rens eldre skjermkortdrivere med driversweeper og sørg for å legge inn siste driveren.

 

Var det en ren installasjon bør du sjekke manuelt at alt av drivere ligger inne som de skal, kan være lurt å blandt annet prøve forskjellige drivere her og.

 

Har spillt F3 lenge på W7 og opplever ikke stuttering selv med alt på maks, men det hender at spillet innimellom taper ytelse men dette er pga spillet og ikke skjermkort / driver.

 

Skjer som regel ved aktivering av Vault assisted targeting.

Lenke til kommentar

Med ren installasjon, mener du at jeg formaterte harddisken før jeg installerte Windows 7? For det gjorde jeg.

 

Og alle drivere er oppdaterte. Med enhetsbehandling får jeg beskjed fra de mest vesentlige driverne at de er oppdatert. Har dessverre ikke en CD med driverne til skjermkortet, i og med at jeg flere ganger sendte mitt forrige inn til reperasjon, og de må ha blitt lei til slutt, og satt da bare inn et. ^^

 

Ehm, Vault assisted targeting? (:

Lenke til kommentar

Ahaha, do'h. Når du sier det så har jeg opplevd det en del ganger etter at jeg har brukt vats.

 

Mhm, jeg gikk inn på nVidia sine sider og lastet ned en driver. Forhåpentligvis skal det funke bedre, skal teste rett etter jeg har trykket "svar". : >

Lenke til kommentar

Det så for så vidt ut til å fungere litt bedre, selv om jeg av og til opplevde at det stoppet helt opp, og fortsatte igjen etter 3-4 sekunder. Men den slags kan jeg vel klare å leve med. ^^

 

Før jeg trykker "løst" har jeg to spørsmål.

1. Om jeg skrur av antialiasing og anisotropic filtering når jeg spiller, vil det gjøre en vesentlig forskjell på grafikken? Og kan det gjøre at det ikke stopper opp, eller har ikke de tilfeldige frysningene i bildet noe med grafikken å gjøre?

 

2. Jeg har alle tilleggspakkene til Fallout 3, men har ikke installert de enda.

Er det noen rekkefølge en bør spille de i, eller kan jeg først spille gjennom Broken Steel, og så Operation Anchorage, etc? Er det noen flyt mellom tilleggspakkene? ^^

Lenke til kommentar

Personlig så bruker jeg knapt AA så lenge oppløsningen er 1680x1050 (ligger en plass mellom 2 og 4) og AF en plass mellom 4 - 16 , det er bare å prøve seg fram.

 

Men om du føler at det alltid går litt tregt med en gang du trykker V så er det muligens pga at spillet trenger litt tid for å kalkulere siktinga og treffprosent % , I alle fall så var det slik jeg personlig opplevde det.

 

Her har du litt innsikt i hva som kan forandres på av innstillinger : http://www.tweakguides.com/Fallout3_3.html

 

Når det gjelder rekkefølgen for oppdragene så tror jeg du kan ta :

 

Anchorage , Broken steel.

 

Føler at den siste ekspansjonen til F3 (Mothership Zeta) funker best som en slags avsluttning så den kan taes helt til slutt.

 

Det er ikke noen spesielt flyt mellom Tilleggspakkene nei.

Lenke til kommentar

det skal normalt ikke ha noe å si det jeg fåreslår nå. men windows mediaplayer network sharing service bruker litt cpu fra tid til annen selv om du ikke har aktivert windows media player, eller bruker den i det heletatt. du kan skru den av i msconfig. den jobber i noen sec avhengig av cpu hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...