Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varme i frontrute?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Motor og kupevarmer er det du trenger! ;) har det selv og stiller den inn for å starte et par timer før eg reiser om morningen og kommer til varm, nediset bil med varm motor :)

http://wup.defa.com/en/

Motor+kupevarmer er seff noe "alle trenger". Men det blir fort mye penger. Har man ikke tusenlappene tilgjenglig nå, så har man kanskje 150,- til en varmluftsblåser man kan bruke inntil videre. Den varmer ikke akkurat opp hele bilen på et blunk, men stillt mot frontruten tar den relativt raskt "isroser", dugg osv. I og med at den går i siggtennern bruker man den jo etter man har begynt å kjøre om man ønsker også. Men som sagt så er effekten 150w, så det er ikke noe kupevarmer akkurat.

Skrevet
Problemet er jo at batteriet har mer enn nok annet å bruke den sterkt reduserte kapasiteten på enn ei vifte som suger enda mer strøm.

Om man har problemer med batteriet i tillegg til isete frontrute så er selvfølgelig ikke en varmluftsblåser til 12volten det gunstisgste. Jeg investerte i en batterilader til 298,-. vedlikeholdslader batteriet på begge bilene mine og har så langt ikke hatt det minste problem på den fronten..

Skrevet

har hørt at det finnes anti-fryse væske men er ikke så kjent med sånne saker, men lurer på om jeg kunne lånt tråden litt:

Kan McLaren Mercedes SLR kalles en britisk bil?

Skrevet

Biltema har sånn anti-is-på-ruta-væske til å spraye på, men det er noe forferdelig klin og noe jeg ikke anbefaler. Prøvde i fjør, og joda, ikke noe is, men så jo ikke noe mer ut av ei rute dekt med et klissete belegg, spesielt ikke etter et forsøk på å viske det bort.

Skrevet
Biltema har sånn anti-is-på-ruta-væske til å spraye på, men det er noe forferdelig klin og noe jeg ikke anbefaler. Prøvde i fjør, og joda, ikke noe is, men så jo ikke noe mer ut av ei rute dekt med et klissete belegg, spesielt ikke etter et forsøk på å viske det bort.

Bedre å tørke av med en klut enn å bruke viskerne. Kjenner ikke til den fra biltema.

Skrevet

Ser aldri trådene på min Mondeo hvertfall. Ser de om man ser etter de.

Har hatt folk i bilen. De skjønner jo ikke hvordan vinduet tiner så fort. Så sier eg at det er varmetråder i vinduet, og da ser de de i rette lyset. Men de må se etter.

Så den "ulempen" med at de synest blir kraftig veid opp av den nydelige funksjonen det er å ha varmen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...