Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kroppslig forbilde - stor eller liten?


MB2

Anbefalte innlegg

Kvifor skal modellane absolutt være førebilete? Det burde være mogeleg å benytte modellar i alle former og fasonger utan at folk umiddelbart bruker dei som eit ideal.

 

I mine auge skal modellar stikke seg ut. Dei skal vise eit produkt, jo betre personen står ut frå mengden, jo lettare er han/ho å oppdage.

 

Mange modellar er for tynne, dei fleste i shooten som er diskutert her var for tjukke, nokre var OK. Ein modell med "normal" kropp er ikkje spektakulær nok, trekker ikkje oppmerksomhet.

 

 

Og derfor må man ha folk som ser aweseome ut.

 

^__ ^

post-131222-1263244619_thumb.jpg

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv må jeg si (som en stoor dame/jente) at modellene i den repotasjen var flotte å se på, og hadde det vært "vanlig" at sånne jenter var mer i media og mer attraktive for reklame (og menn) hadde nok selvbilde mitt vært mange ganger bedre enn det er nå.

Lenke til kommentar
Om du er så stor som du antyder så er det vel - på en måte - bra for deg selv at du ikke er 100% fornøyd med din egen kropp, noe som kan føre til at du slanker deg litt og derav får en kjempebra helsegevninst? :)

 

Tror du ikke jeg har prøvd? Og prøvd og prøvd og prøvd?? Og skal prøve igjen nå. Grunnen til vekta er faktisk ikke cola og godterier og andre ting man tenker seg, men medisiner som er nødvendige for at jeg skal ha ett noenlunde bra liv... Og med tanke på alle di negative tankene som kommer av alt det andre i livet mitt, gjør det det ikke lettere at verden ser ned på meg pga mitt utseende...

Lenke til kommentar
Bare husk på at man må endre livsstil... Ikke "slanke seg". Jeg jobber med overvektige personer, men jeg ser ikke ned på dem til en hver tid. Fordommene kommer først når jeg observerer at det drikkes brus og spises på mcdonalds midt i uka i lunsjen.

 

Jeg endret livstilen min radikalt når jeg var veggis en periode. Gikk ned noen kilo da, men de la seg på med en gang igjen. Og jeg har lite lyst å aldri mer spise kjøtt bare for at jeg skal bli godtatt i samfunnet. (Vet at det ikke er kjøttet, men tilbehøret jeg legger meg på av, men tilbehøret er jo halve måltidet når man spiser kjøtt)

Spiser veldig sjelden "junk" (Når det skjer er det kinamat det går i), og drikker kanskje ett glass brus hverannen uke. Så jeg er faktisk ikke så usunn i matveien...

Lenke til kommentar
(Vet at det ikke er kjøttet, men tilbehøret jeg legger meg på av, men tilbehøret er jo halve måltidet når man spiser kjøtt)

Virker som kosthold er noe du burde se over en gang til? At noe ikke blir kjøpt på McDonalds betyr ikke at det er sunt.

 

Mener du sunt eller slankende? Det er mye lett-produkter som ikke gjør noe annet positivt mot kroppen enn å kutte ut fettet og sukkeret, og ja, jeg spiser for det meste lettprodukter. :) (Er desverre veldig glad i vanlig majoner, men det skal det bli en slutt på nå) Jeg har forsåvidt planene klare for hvordan jeg skal gå ned i vekt: Lese en "slanke"-bok, begynne med Herbelife, og melde meg inn i VG vektklubb (eller hva det heter) Så jeg håper jeg er klar for sommeren når den kommer. :D Det eneste som er synd er at motivasjonen ikke er helsa, men utseende. Jeg lar meg bli påvirket av hva samfunnet mener om overvektige...

Lenke til kommentar

Du gjør en stor feil, som veldig mange andre gjør, og spiser lettprodukter fordi du tror det er sunnere. Dette er i veldig mange tilfeller feil!

Poenget mitt var at hvis du legger på deg på grunn av alt tilbehøret du spiser, så spiser du enten feil tilbehør eller for mye tilbehør.

Lenke til kommentar

Jeg synes de jentene var fine å se på, er mange som ser sånn ut. Mennesker kommer i alle fasonger, store og små. Jeg syns det er samma hvordan man ser ut, så lenge man ikke er sykelig tynn eller eksremt overvektig. Hvis man har et sunt liv og kroppen takler sånn man er, er det ikke noe problem.

 

Og de som sier at hvis man er tynn, er man sunn, det er ikke alltid sant. Er ofte man har mye fett rundt de indre organene, som kan skade de, uten at det syns utenpå. Samtidig er det mange som ser store ut på grunn av mye vann i kroppen. Spesielt på grunn av medisiner.

Lenke til kommentar
Du gjør en stor feil, som veldig mange andre gjør, og spiser lettprodukter fordi du tror det er sunnere. Dette er i veldig mange tilfeller feil!

Poenget mitt var at hvis du legger på deg på grunn av alt tilbehøret du spiser, så spiser du enten feil tilbehør eller for mye tilbehør.

 

Var det det du mente? Aha, da er jeg med! :D

Lenke til kommentar
[...]

Samfunnet går feil vei. Det er en synd å være for tynn, men det å være overvektig er liksom greit -.-

 

Vi burde heller støtte de idealene som har en tynn, sunn og frisk kropp (når jeg sier tynn mener jeg ikke overføldig fett, men heller ikke at bein osv synes).

 

Du oppfatter virkelig utviklingen slik, altså? Hvordan kan det da ha seg at man blir møtt av sylslanke modeller på alle reklameplakater og allerede tynne kvinner retusjeres før de trykkes i blader? TV, aviser, blader og radio maser konstant om nye vidunderkurer mot de ekstra kiloene, og på fjernsynet kan vi velge og vrake blant en hel rekke ulike serier og programmer hvor det er om å gjøre å gå ned mest mulig. Skal man kjøpe klær i vanlige klesbutikker, må man gå i "tjukkasavdelingen" om man bruker større bukser enn 42, mens det gjerne finnes størrelser helt ned i 32. Butikkene flommer over av hold-in-truser, badedrakter med innlegg for en flatere mage og strømpebukser som skal sørge for å gi deg en slankere linje.

 

Likevel opplever du at det er negativt å være tynn, og positivt å være overvektig?

 

Pussig, må jeg bare si.

 

Vel i dagens samfunn blir flere og flere overvektig (dessverre). Så grunnen til at du ser syltunne modeller er fordi de "overvektige" vil bli mer som modellene (det er det modeller brukes til). Dette er hvordan jeg ser på det.

 

Når noen er tynne så blir det snakk om at den personen har problemer blablabla. Mens når noen er overvektig så er det helt vanlig. Hører ikke å så synd blabla. Det er det jeg mener. At det har blitt mer akseptert i dagens samfunn at folk er overvektig, i forhold til tynn. Det er ikke bra å være overvektig eller super tynn.

 

De som er super tynne eller overvektige har ikke det som kalles et sunt forhold til kroppen. Å være overvektig fører med helse problemer, akkurat som det å være super tynn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432
De der modellene har INGENTING med naturlig kropp å gjøre. De er et resultat av en overspisende vestlig verden der mattilgangen er stor nokk til å tillate fråtsing.

 

Ikke er det noe pent heller...

 

Hva slags definisjon har du på naturlig kropp da? Det blir bare for teit. Ingen av dem var spesielt overvektige, og at du ikke syns noen av dem er pene er jo greit det, men smaken er jo som baken, DELT.

 

Foresten. Jeg har inntrykk av at det er mer godtatt at menn er kraftige, enn at kvinner er det. Spesielt når man sitter på diverse forum og leser.

Hvorfor er det slik? ser jo også her på forum at blir det snakk om en litt kraftg kvinne, så blir det jo æsj å fysj og huttentu, samme med kroppshår, det er ekkelt og nasty og æsj. Beklager litt avsporing, men det er så jævla barnslig syns jeg.

Lenke til kommentar
Hva slags definisjon har du på naturlig kropp da? Det blir bare for teit. Ingen av dem var spesielt overvektige, og at du ikke syns noen av dem er pene er jo greit det, men smaken er jo som baken, DELT.

 

Foresten. Jeg har inntrykk av at det er mer godtatt at menn er kraftige, enn at kvinner er det. Spesielt når man sitter på diverse forum og leser.

Hvorfor er det slik? ser jo også her på forum at blir det snakk om en litt kraftg kvinne, så blir det jo æsj å fysj og huttentu, samme med kroppshår, det er ekkelt og nasty og æsj. Beklager litt avsporing, men det er så jævla barnslig syns jeg.

 

Synes det er like ille med men som har mage. Ingen av dem va spesielt overvektige nei, men fremdeles overvektige!

 

womensbodyideal.jpg

De to tynenste her er bra! den siste begynner å bli på grensen.

Lenke til kommentar
Vel i dagens samfunn blir flere og flere overvektig (dessverre). Så grunnen til at du ser syltunne modeller er fordi de "overvektige" vil bli mer som modellene (det er det modeller brukes til). Dette er hvordan jeg ser på det.

 

Når noen er tynne så blir det snakk om at den personen har problemer blablabla. Mens når noen er overvektig så er det helt vanlig. Hører ikke å så synd blabla. Det er det jeg mener. At det har blitt mer akseptert i dagens samfunn at folk er overvektig, i forhold til tynn. Det er ikke bra å være overvektig eller super tynn.

 

De som er super tynne eller overvektige har ikke det som kalles et sunt forhold til kroppen. Å være overvektig fører med helse problemer, akkurat som det å være super tynn.

 

Ja, det blir stadig flere overvektige i verden, men det betyr ikke at man har bestemt seg for at det er helt ok. Det er riktig at det er sjelden man hører om noen som synes synd på dem som sliter med for mange kilo på kroppen, men det er ikke fordi alle mener det er greit å være tjukk, det er fordi overvektige som regel ikke møter hverken empati eller sympati fra folk flest.

 

Det er ikke uvanlig å tenke at tjukkasene kan skylde seg selv, og dermed er det heller ingen grunn til å synes synd på dem. Det er en skam å være overvektig, selv om det ikke bestandig skyldes at man sluker kalorier fra morgen til kveld. Så nei, jeg vil ikke si meg enig i at det skal være så akseptert i dagens samfunn å være overvektig, og det samme svaret vil du nok få om du spør en hvilken som helst med litt vel mye ekstra baggasje på kroppen.

Lenke til kommentar

hmm.. Spennende tema.. mange her som ikke kan fordra at folk har kanskje en valke for mye nei.. hva om du faktisk traff på en dame som vise seg å være utrolig koslig å prate med, og faktisk viste seg å være en fantastisk person. Hadde du gitt F i hu da fordi hun hadde kanskje veid et par kilo for mye etter dine idealer eller hadde du gått for det? For meg så virker det som mange av dere går rett etter utseende og da faktisk ikke engang ville pratet med en jente da som dere ikke i det hele tatt hadde funnet attraktiv selv om hun kanskje kunne overrasket dere... og det er stor forskjell på å være overvektig og kanksje da ha en pitte liten mage og kanskje faktisk ha former som zepticon kommenterte på miss national average over meg her.. Det er greit å være opptatt av utseende, men det får være grenser... en dame med litt former kan da være like koslig som ei syltynn dame, om utseende skal bety så enormt for folk flest kommer alle til å ende opp med spiseforstyrrelser og treningsmani.. men som sagt, overvekt i den forstand at det er farlig er en ting, men de jentene som det har blitt linka opp til her ser jeg ingen problemer med. og om de er fornøyde med seg selv hvorfor skal da noen idiotiske mannfolk (les: dere) bryte ned den stakkars selvtilliten dems og være drittsekker? Sticks and stones may break your bones, but words will scar you for life!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...