Gå til innhold

Oppgradere fra XP Media Center til Windows 7 Media Center


Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på nettet og ikke funnet noe godt svar på dette, men planen er å gjøre en clean install av windows 7 på en maskin som per i dag har XP Media Center. Allikevel har jeg lyst til å ta vare på alt som er gjort av opptak i xp-versjonen, enten ved å partisjonere disken i to, eller ved å ta ut alt som er lagret på en ekstern disk. Jeg har funnet en utility som gjør det fra XP til Vista, men Windows 7 uteblir. Så vidt jeg har skjønt innebærer det kopiering av både datafilene til opptakene og informasjonsfiler om opptakene.

 

Noen som vet om et godt nettsted, eller som vet hvordan dette kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å flytte over mappen med TV opptak. Bruk Explorer. Infoen om selve opptaket ligger i opptaksfilen og ikke i Media Center.

Jeg har flyttet opptak fra Media Center 2005 til Vista Media Center uten å miste noe. Men du mister loggen over opptakene (men den bruker du jo neppe uansett).

 

Mitt tips til deg er å skaffe deg en ekstern disk, flytte over alt til den (alle opptak) og så legge inn W7, og så kopiere alt over fra de eksterne disken.

 

Jeg har i dag nesten 300 TV opptak på min media center pc, de eldste fra februar 2006.

Og jeg har byttet pc, formatert flere ganger, byttet operativsystem etc mange ganger siden 2006. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...