Gå til innhold

[Løst]skerm med hdcp


Raixon

Anbefalte innlegg

Eg har kjøpt meg ein Ben Q skjerm(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#ProductTabs) med HDCP som er på veg i posten snart. men eg lurte på ka HDCP var så eg søkte på google. der fant eg at det er beskyttelse for ulovlig filer eller noko(forstod det ikkje heilt) derfor spør eg her. eg har ein pc som har DVi på skjermkorte men når eg får den nye skjermen kommer eg til å bruke HDMI, eg har nokon filmar som eg fikk frå ein kamerat som har lastet dei ned.

men siden det stod at det var kopieringsbeskyttelse eller noko, eg kan vel sjå filmar som er "lånte" uansett?? :dontgetit:

Endret av Raixon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har kjøpt meg ein Ben Q skjerm(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710#ProductTabs) med HDCP som er på veg i posten snart. men eg lurte på ka HDCP var så eg søkte på google. der fant eg at det er beskyttelse for ulovlig filer eller noko(forstod det ikkje heilt) derfor spør eg her. eg har ein pc som har DVi på skjermkorte men når eg får den nye skjermen kommer eg til å bruke HDMI, eg har nokon filmar som eg fikk frå ein kamerat som har lastet dei ned.

men siden det stod at det var kopieringsbeskyttelse eller noko, eg kan vel sjå filmar som er piratkopierte uansett?? :dontgetit:

 

Se: http://wiki.answers.com/Q/What_is_a_HDCP_Monitor

Lenke til kommentar

Ingen synlig forskjell.

 

VGA er analogt - kan bli påvirket av andre signalkilder, for eksempel en strømkabel.

 

DVI og HDMI er digitale og er helt like, eneste forskjellen er at HDMI kabelen også kan overføre lyd.

Endret av timb
Lenke til kommentar

Kan si at HDCP er noe som brukes for å hindre signalsniffing som en metode å kopiere video som er kopisperret på. Dette er da veldig spesifikt for dersom du skal spille av krypterte Bluray-disker siden de krever at du har HDCP for å kunne spille dem av uten å få redusert kvalitet.

 

Du vil nok ikke merke noen forskjell i bildekvalitet om du bruker HDMI, DVI-D eller VGA. De to førstnevnte vil være akkurat samme greia, bare forskjellig plugg hvor HDMI tillater at lyd overføres igjennom samme kabelen (HDMI har ikke ekstra pinner, så signalmessig kan HDMI-signal sendes over DVI-D og motsatt). DVI-D og HDMI er digitaliserte varianter av VGA. Pga større belastning på kabel ved digitale signaler er det slik at pr. dags dato kan du overføre mye større oppløsning med høyere framerate via VGA enn du kan med DVI-D og HDMI. VGA er noe mer sensitiv enn HDMI og DVI-D på at kabelen du bruker er korrekt, og dårlige kabler kan fort gi VGA et stempel som dårligere enn HDMI/DVI-D på bildekvalitet. Ved vanlige oppløsninger vil det være mer sansynlig med redusert bildekvalitet på VGA enn på DVI-D eller HDMI, så det kan være en fordel å bruke DVI-D/HDMI dersom du har muligheten til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...