Gå til innhold

Hjelp til kjøp av studioutstyr (allround bruk)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en plan om å gå til sjefen og si at vi burde kjøpt inn noe studioutstyr som fotointeresserte ansatte kan låne. Ser for meg etterhvert at dette i starten vil bli mest brukt til portretter (familiebilder og slikt).

 

Siden jeg dessverre er rimelig blank på området, trenger jeg de innspill jeg kan få. :)

 

Noen som har noen forslag til pakker vi kan starte med? Gjerne i litt forskjellige prisklasser da jeg ikke helt vet hva slags budsjett jeg skal prøve å argumentere for. ;)

 

All hjelp mottas med takk!

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spm krister461 tom sendt mail til Interfoto om akkurat det der uten å få svar...

 

Hvis folk skal låne det bør det være ett kit inkl veske/bag. Er det ulike kamerasystemer så er vel dette beste løsning, skulle det mot alle odds være ett type kamera som går igjen kan batteriblitser være en ide å vurdere, spesielt med tanke på størrelsen hvis man skal flytte det mye rundt, eller vurdrer å bruke det utendørs. Selv kjører jeg kun batteriblitser, og enten 2/2 blitser med softdome på stativ, eller med 2 Lastolite 60x60 cm softbokser som tar svært liten plass når de er pakket sammen.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Tror ikke vi kan låse oss til et kamerasystem. Og, vil gjerne ha mulighet for å bruke vanlig strøm.

 

Min batteriblits er ihvertfall en batterisluker og får fort lang ladetid så snart batteriene begynner å bli svakere. :)

 

Mulighet for utendørs bruk er jo interessant da. Ser det finnes svindyre batteripakker til noen lampeblitser, men tror ikke det prioriteres med det første. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare for å oppsummere, vi endte opp med følgende fra fotopia:

* Studiosett 2 x 600 1 x 1000Ws Visico (komplett sett: http://tinyurl.com/yhjgqwz)

o 3 Softbokser (2stk 80x100cm, 1stk 70x140cm)

o 3 luftdempede stativer

o Paraply

o Reflektorkappe

o Synkkabler

o Trådløs trigger

o Bag til det overnevnte

* Beauty Dish 56 cm (Hensel og Bowens)

* Bomstativ på hjul

* Adapter for synkuttak

* 5 i 1 Reflektor 110 cm

* Holder til reflektor

* Manfrotto bakgrunnsstativ

* Hvit tøybakgrunn

* Sort tøybakgrunn

 

Har bare testet det raskt, men det virker som en bra pakke så langt. Vi venter fortsatt på noenting som ikke kom med riktignok. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...