Gå til innhold

Recovery av OS på ny disk uten cd


Anbefalte innlegg

Ok en hard drive som har ryket naa. Dette er C: disken der vista osv ligger. Min andre disk funker helt fint. Jeg har backup paa alt jeg trenger paa en external hard drive. Vil bare reformatere/recovery vista.. Det er en laptop som kjoere vista 32 bit. Fikk IKKE med noen OS disker saa det har ejg ingenting av. Backup/recovery av vista ligger inne paa C: disken, men denne er oedelagt og jeg kommer ikke inn paa denne ellers saa kan ejg ikke boote eller komme meg inn for aa resette pc. Ikke en gang i safe mode. Saa mitt spoersmaal.

 

Kan jeg bare kjoepe ny hard drive og sette den inn som C: og vista fremdeles er der??

Garanti er ute saa maa gjoere dette selv, rimligere en kjoepe ny pc...

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dersom recovery ligger på disken som er ødelagt, og du bytter ut denne med en ny disk, vil IKKE OS'et ligge der.

 

Du har mest sannsynlig en klistrelapp på maskinen din med lisensnøkkelen til OS'et? Det du kan gjøre da, er å skaffe en installasjons-CD (via en kompis eller "alternative" steder) som er av samme type som lisensnøkkelen din (OEM versjon med samme språk), og kjøre en ny installasjon fra denne. Bruk nøkkelen på klistrelappen under installasjonen. Denne vil ikke inneholde alt som leverandøren av maskinen har preinstallert (drivere og programvare), så dette må du mest sannsynlig laste ned fra hjemmesiden til produsenten og installere selv i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...