Gå til innhold

Tv til 12,5 m² hybel


Anbefalte innlegg

Ser etter en tv til hybelen min.

 

Str: 32" tror jeg skal holde.

Skjerm: Hørt Led er det nye, men spørs hva som gir mest for penga.

Budsjett: Fattig student, så mellom 2500 - 5000.

Bruksområde: Stort sett film og serier via pcen, ellers sport på tv.

 

Fyr løs !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt i samme situasjon som deg. Trukke den er så gal den tven der altså, sånn med tanke på testen den vant. Den har jo tydeligvis også slått ann hos trustedreviews.com

 

Tror kanskje vi må la oss lede av testene, virker ikke som det er så altfor lett å få konkrete svar i dette forumet sånn ellers.

 

Men, kommer denne skjermen med pikselgarantien til samsung?

Lenke til kommentar
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...09%3br:teknofil

Fått tips om at denne er et kanon kjøp. Frister veldig. Litt større enn planlagt, men god pris.

bortsett fra at den er 1000kr billigere på elkjop

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...ic-42-plasma-tv

og i teorien skal prisgarantien virke, samme pris i butikk som på nett. Spørs hvilken selger du treffer, om han tar jobben sin personlig eller om han er proffesjonell.

 

og, ja en veldig god tv.

den har kun 2 hdmi innganger med likevel en veldig lik tv som x10 modellen.

Skal du ha en god lcd tv så anbefaler jeg en i prisklassen 15-20tusen.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Oi. Ser den er på lager her i Lillehammer og. Skulle jeg få den for den prisen, er det jo et kupp. Veldig fristende.

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...09%3br:teknofil

Fått tips om at denne er et kanon kjøp. Frister veldig. Litt større enn planlagt, men god pris.

bortsett fra at den er 1000kr billigere på elkjop

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...ic-42-plasma-tv

og i teorien skal prisgarantien virke, samme pris i butikk som på nett. Spørs hvilken selger du treffer, om han tar jobben sin personlig eller om han er proffesjonell.

 

og, ja en veldig god tv.

den har kun 2 hdmi innganger med likevel en veldig lik tv som x10 modellen.

Skal du ha en god lcd tv så anbefaler jeg en i prisklassen 15-20tusen.

Det du sier er at denne er en bedre tv, enn en lcd for samme pris? eller skjønte jeg feil?

Lenke til kommentar
Så du vil ikke si at den er "bare" HD-ready har så mye å si, som mange vil ha det til?

Hva med kontrastnivået på 20000:1? er det akseptabelt?

Og har du forresten testet/sett tvn?

Har testet x10 som er samme tv men med 1 mindre hdmi og noe småtterier. Bilde er samme. Syns ihvertfall til den prisen at man får et veldig fint levende bilde med flyt i. Egner seg godt til både sd signaler og hd signaler, veldig god til spilling også (xbox, ps), fin flyt.

Prøv også avfoum.no der er det eksperter som kan svare deg bedre enn meg.

 

Når det gjelder kontrastnivå så er dette vanskelig å si noe om utifra et tall, alle tv produsentene har sine måter å skrive/beregne dette på. (2010 modellene til panasonic har en kontrast på 5,000,000:1 Native Contrast.

Det er forøvrig veldig vanskelig å bedømme et bilde når den står utstilt i en butikk pga dumme lysforhold der.

Lenke til kommentar

Bodde selv på 12m^3 hybel for litt siden, og kjøpte da en 42" plasma. Angrer absolutt ikke på kjøpet. Størrelsen er perfekt til gaming og film, men kanskje litt for stor til å sitte og se nyhetene.

 

Har ingen spesifikke tips til hvilken modell du bør velge. Valgte selv en Panasonic TH-42PX80EA (modellen er nå utgått). Godt fornøyd med farger. Er ganske bra på sortnivå, men kunne vært bedre. Lider litt av at lyse området henger igjen i bildet en kort stund, men det er ikke noe jeg plages nevneverdig av under bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...